Pages

Wednesday, May 11, 2011

kosong

Mentaliti dia, dia dan dia. Ku lihat kusam dalam dunia mereka. Mereka hanya tahu bicara tanpa menilai semua sudut cerita sebenar. YA! mereka lemah takut tapi tidak mahu mengakuinya.

Apa benar mereka itu manusia?

Disogok harta mereka berani bersuara. Yang salah jadi benar, yang kotor jadi suci putih warnanya. Tak lupa juga yang ikhlas jadi pendusta, yang baik jadi syaitan lagaknya. Ah, itu kah namanya akhir zaman? Fitnah merata? janji berjela tapi satu pun tidak sempurna? Sial mungkin.

Lihat saja dunia blog ini. 

lihat

lihat

lihat

lihat

Mana satu benar, mana satu palsu?
Mana relevannya?

Semua cerita dikongsi tanpa ada tapisan ilmu si pengongsi. Apa kau kongsi kalau perkongsian itu salah?
Ah, benci, rimas. Seraya semua penulis giat menulis demi kepuasan diri sahaja. Menyebar sesuatu fakta auta menimbulkan fitnah semua. Dendam. Ia timbul mungkin.

Tak salah kan melawak sahaja dari menyebar cerita yang kau tidak pernah kaji terlebih dahulu?

Aku suka yang ringan. Aku suka yang tipis. Kerana kurang penipuan dari kebenaran yang kau kata tapi penuh tipu daya. Shit.

*Aku mahu, mahu, mahu ketawa melihat kamu.


8 comments:

ummu najwa ladzim said...

lalalallala..kau emo2 ni pehal??PMS ke apa...

RahMaN CuTe said...

Terus terang i katakan,i minat gila dengan cara penulisan u..Its look so tough,seksi..kat post yg nie,bila u sebut "Shit" i basah wak...Mm,muka awak pun hensem jer...hikhik

Simpleblanklife said...

hahahaha ummi! keh3...mana ada emo..ini, ini...ini.....tak ada papelah...HAHA

Simpleblanklife said...

Rahman cute : Abah kau! dasar jantan kegersangan. gelak u macam najis. sangat seksi ok. KAHKAHKAH....cibet.

ummu najwa ladzim said...

sejak bila nama aku ummi..sila pakai spek r kau...

rahman adalah gersangman yang sebenar!!!

Simpleblanklife said...

ummu dengan ummi kan sama je...cuma ummi tu ibuku! HAHA

Rahman cute di atas ialah sahabat2 ku yang sesaja trolling tuh...HAHA

ummu najwa ladzim said...

ibumu??whoaa...sejak bila aku beranak..

RahMaN CuTe said...

sampai hati awak ejek saya macam itu T.T

awak lupa siapa yang selalu temankan awak dekat sekolah dulu?

awak lupa siapa yang selalu awak mesej bila awak sunyi?

jangan saya pamerkan semua gambar mesej2 awak kat sini..


http://3.bp.blogspot.com/_sdqcWjXYPFU/TTMPEnpLd0I/AAAAAAAABo4/xmjccIaeIcQ/s800/mesej%2Bdari%2Bawek%2Bhot.jpg