Pages

Wednesday, May 11, 2011

DARA : Baru 1

Tanda perempuan kehilangan dara?
Macam - macam cerita kita dengar. Ada itulah, inilah. AKu percaya kaum lelaki pernah menggunakan khidmat google untuk mencari info tentang ini.

Apa kepentingan dara?
persoalan awal aku timbulkan.

"Gua mesti mau carik awek ada dara lagi bai. Nanti kahwin, baru rasa stylo masa malam pertama. Kepuasan tu macam ke syurga bai..." Lelaki urban

" Dara memang penting, baru aku boleh taw bini aku tu suci ke tak. Kang pernah kena main ke apa kang aku gak rasa tak puas hati " Lelaki normal

" Dara? aku suka pecahkan menatang tuh. Sebab tu banyak budak sekolah yang jadi awek aku. " ok, yang ni lelaki SIAL.

Bila aku tanya kaum hawa, macam - macam jawapan aku terima dan aku tak dapat menyangkal hujah mereka. Aku nak kongsi sedikit cerita bila aku tanya kaum hawa.

----------------------------------------------------
" Wei, aku ada satu pertanyaan nih, tapi aku tak paksalah ko jawab k. Ini sekadar aku nak tahu pendapat kau je." tanyaku pada gadis x yang merupakan kawan aku lah kan.

" Kau ni apela, macamla kita baru berkawan. Dah macam - macam benda dah aku kongsi dengan kau. Tak ada hal lah ko nak tanya apa pun. Aku dah anggap kau macam abang aku sendiri dah "

Aku sedikit gembira. Mungkin ini peluangku untuk mengetahui pendapat dia tentang masalah yang berlegar di dalam kepala hotak aku sekarang ni haa.

" Penting ke dara tu haa? Bukan majalah DARA yang kau beli tiap bulan tu, tapi dara yang sebenar. Sejauh mana kepentingan ia? "

" Sial kau. tanya soalan nak 18 SX je. untung aku dah 19 tahun dah. Bolehla aku selamber nak jawab" katanya

" Meh sini aku ceramah kau kejap sini meh." sambung gadis itu

" Pasal dara tu kan, memangla penting Kal oii! Dara tu kan macam sombolik kesucian seorang wanita. Kalau dah tak ada dara, orang mesti anggap dia dah tak suci dah. Kecualilah gadis tu ahli sukan yang tegar bersukan! Adalah alasan nak kehilangan dara. Cuba kau fikir sendirilah kan, kenapa dicipta dara? Semua ciptaan Tuhan tu ada sebabnya beb!
Tuhan cipta benda tu suruh kita jaga, suruh kita sedar betapa mahalnya kemaluan kaum hawa ni dan tak bolehlah kita nak guna suka - suka je. Manusia yang tak sedar akan kepentingan benda tu jela yang tahu hargainya. Tak fikir panjang. Tahu nak pakai, nak sedap je. Lepas tu dah berdarah - darah, baru nak nyesal, nangis bagai. Kalau insaf tu tak apa jugaklah kan. Ni jadi gian sedap lak. Mulalah mintak kat pakwe nak lagilah apalah. Itu ok lagi, ni siap carik laki lain lak nak lepas nafsu! Shit la orang macam tu.
Kalau yang dah terlanjur tu lak, jangan ambil jalan salah lagi. Bawaklah bertaubat kerana setiap masalah ada penyelesaian dia. Pintu taubat sentiasa terbuka. "

"HAHAHA kau betul membebel dekat aku ni kan? Tapi tak apa..paling kurang kau dah jawab macam soalan lain yang nak aku tanya sebenarnya. Lu memang cool lah gadis! " kataku sambil bernanah telinga mendengar penjelasannya.


Dalam entry ini, aku cuma nak timbulkan persoalan 


Korang ada pendapat pasal kepentingan dara nih? 
nak komen, komenlah. Kalau buat entry lagi bagus. Ping link anda kat sini.

*ada orang cakap, kepentingan dara ialah untuk dipecahkan. FUCK.


lu suka? lu tekanla like. wa bagi chupa churp kat lu sorang satu nanti. ingat, nanti...HAHAHA

21 comments:

miss fatihah said...

haha.cam ape tah ayat last!

m e k n a said...

WTF!(where's the food??)
menarik entri ni...hahaa..:)

nurul nadia nasir said...

dara merupakan mahkota wanita yg paling penting :)

ummu najwa ladzim said...

==" macam main belon pop2 lak kan nak main pecah2..guwa tibai baru tau..haishh..

meh aku wat entry ni esok..haha..harapan

dr.fatin.to.be~ said...

haha sengal la kau! tp aku suka entry kau yg ni. penting dowh dara tu! org kata rambut tu mahkota wanita, tp aku kate dara tu la yang mahkota wanita, kalo permaisuri tgh2 jalan tibe2 mahkota jatuh,malu bai,siap leh jd tajuk besar paper! haha sama la cm pompuan,kalo dh hilang dara, malu cm xtahu mane nk letak. so papa,jage dara kau elok2! hehehe

Simpleblanklife said...

HAHA tihok!! yang last tuh saje je aku letak ..

Simpleblanklife said...

Mekna, yela ko! what the food ye kau...keh3...menarik? trimas! HAHA

Simpleblanklife said...

ye nurull....memang mahkota terpenting tuh...jaga! aku pun ngah jaga nih! HAHAHA

Simpleblanklife said...

hahahaha ummu, memang bukan belon woo....sakit tu woo..lagi yang jenis cincin kan...pergh, memang berdarah banyak...err...ni orang cerita lah..aku tak taw...lalaaalaaa~

Simpleblanklife said...

hahahaha fatin, thanx!! aku memang ngah jaga dara aku la nih...aku simpan dalam peti besi ni kot....KEH3

kaizen said...

entry cool...

ayat last disaster bhai...

*nak buat entry jangka panjang nnt...

Simpleblanklife said...

hahaha ayat disasterous tuh! sengal bila borak ngan dak2 nih...HAHA

buatlah, t post kalau dah wat...aku suka bnda2 camnih...HAHAHA

ummu najwa ladzim said...

eh2..kau elaborate mcm kau tau jek..aku sendirik yang berdara aku taktau..haaa!!!!cukup lah ngn penipuan besar tu...XD

Simpleblanklife said...

HAHA aku manalah taw..aku elaborate tu macam yang member aku cakap. tapi aku rasa dia tipulah...
HAHAHA :D

salemaziz said...

dang. untuk dipecahkan. ngeng gile mangkuk yang buat fahaman ni..haha~

Simpleblanklife said...

hhahaha tu guraw2 kasar remaja je tuh...harap tak adalah yang emo melampau

Nurul Syazana Noorhijas said...

pergh , entry hot punya . btw suke . dara tu penting , tp zana belom 18 tahun lagi , bole bace ke ? huahaua . :D

Simpleblanklife said...

HAHA memang nampak tak elok baca tapi kena baca dah kalau zaman sekarang nih...purata terbaru rakyat malaysia kehilangan dara ialah 17.2 tahun.

Tak tawla kan...aku silap kot...:)

sabrina said...

hahaaha...isu yg agak hot...
tp btol la..dara tu mmg sgt penting...tuk menjamin kesucian...

erkk,sy baru 17 tahun 5 bulan 4 hari...boleh baca x???hehe

Simpleblanklife said...

hahaha apa ada hal. aku dah tak heran dah. dak zaman skang ni advance melampau dah....aku dulu masa muda2 tak delah banyak sangat tahu pasal bnda2 nih. hu3...permodenanisasi kan....:P

Anonymous said...

dara 2 mmg la penting gile tok pmpuan...melambangkan kesucian....tp kite jgn silap...pmpuan yg xde dara xsemestinye kotor....and yg ade dara xsemestinye bersih and suci....sbb kalau g umah gadis2 yg da insaf ni...kdg2 dowg lg suci dri pmpuan yg still simpan dara tp badan da habes bf balon...allahualam.....jauh la sume ni dri kite kan...