Pages

Friday, May 13, 2011

DARA : Dah 2

Dota, dota dota. peh, penat bai main tadi. Habis main, mula menaip. Fuhh...hembusan nafas kedengaran.

Berbalik kepada isu semalam yang ku main tibai je cerita. Kali ni aku nak bercerita tentang benda simple - simple je. Kosongkan minda, bertenang, baru baca. Jangan lu tengah kusut, lu baca. Kang mengamuk tak tentu pasal kang. Itu semua gurau jela, jangan marah. 

Seperti bulan - bulan dan saat - saat sebelum ini, aku memang suka bercerita sebagai pembuka kata. entah betul entah tidak, korang jangan pertikaikannya.

----------------------------------------------------

" Awak, dah lama kita berkawan. Sudah 2 tahun kita keluar bersama. Saya sayang awak sangat - sangat dan saya tahu awak juga begitu " kata si kekasih lelaki.

" Saya pun begitu bang. Sayang rasa sayang dah sedia untuk ke tahap seterusnya. Syang teringin sangat nak jadi isteri abang yang sah " Balas si wanita.

" Abang dah lama pertimbangkan tentang hendak mengambil awak sebagai teman hidup abang. Abang nak sangat jaga sayang sebagaimana abang cintakan sayang. Tapi, betul ke sayang betul - betul cintakan abang? "

" Iskh awak nih. Saya serius sayangkan awak. Saya nak sangat jadi isteri awak. Takut awak je yan tak nak kan. Yela kan, saya ni siapa je. Tak adalah cun dan vogue macam gadis - gadis lain kat luar tu."

Dicapai kedua belah tangan kekasih wanitanya dan diciumnya perlahan...

" Awak, saya ada satu soalan yang saya nak awak jawab dengan jujur kalau awak betul sayangkan saya. Emm, boleh? "

hati wanita itu sedikit gusar. Entah apa dilamunnya tiada siapa yang tahu.

" Awak, saya tahu saya bukan kekasih pertama awak. Awak pun bukan kekasih pertama saya. Tapi saya cuma nak tahu, emm.."

emm...

" Awak masih ada dara? "

( sunyi sepi )

si gadis resah tak menentu. Serba salah rasanya. Jika tidak kerana sayang, mahu sahaja ditampar lelaki itu tapi apakan daya memang silapnya. Dia pernah terlanjur satu masa dahulu atas pujukan teman lelaki lamanya. Dia tewas pada ajakan dan godaan berterusan kekasihnya dahulu.

Apa lagi mahu dikata pada kekasihnya sekarang?

----------------------------------------------------


Biasa ayat ni dikait dengan lelaki. Wanita resah kerana apa?

adakah kerana purata gadis malaysia kehilangan dara pada umur 17 tahun?

Atau kerana bilangan lelaki yang semakin sedikit?

pelbagai spekulasi. pelbagai kekacauan hati.


Ini aku nak bagi pendapat aku pada yang belum kehilangan dara.

---> jaga kesucian kau. Jangan kau bongkak dengan hanya kerana kau masih suci dan ada DARA kerana ujian dari Tuhan itu bila - bila boleh tiba. Jangan mudah terpengaruh dengan kata - kata si lelaki walau pada aku, bukan kata - kata lelaki yang jadi penyebab tetapi NAFSU dalam diri yang mendorong kau sebenarnya. Kau yang berkeinginan dan sebab itulah kau melakukannya.

Tanya saja pada mereka yang tidak memakan sayur. Apa mereka boleh menelannya dengan rasa nikmat jika kita memujuk mereka mahupun menggunakan wang ringgit untuk membuat mereka merasa nikmat menikmati sayur - sayuran? Mungkin mereka boleh makan jika aku bagi RM1000 tapi bila tanya sama hati mereka, apa mereka rasa sayur itu SEDAP? fak.

Nasihatku, banyakkanlah berdoa memohon perlindungan dari pada NYA yang Maha Kuasa tanpa ada siapa pun yang mampu menandinginya kerana dia Tuhan Yang Esa. Dia sahaja yang mampu memberi sekuat - kuat dan seutuh - utuh perlindungan kepada kita semua. Ingat, kita hanya seorang HAMBA.

Jaga semua. Jika belum sempurna, berusahalah. Peduli apa kata orang. USAHA.


Mungkin malam ni aku agak pasif dengan ayat - ayat skema. Pedulik hape aku. Aku rasa ni mood aku malam ni. Mahu membosankan seisi pengunjung blog ini. HAHA ala, biasalah...isu pun isu lapuk. Orang pun dah anggap semua ni common je. Benda biasa je. Eleh, takat dara, apa ada hal.

Pergi mampus. Aku memang tak kisah kau ada dara ke tak. Tapi selagi kau dah berubah, sudah bertaubat, apa ada hal? Aku ni pun bersepah dosa. Lagi teruk mungkin aku dari pelacur itu. Siapa tahu bukan? AKu bukan siapa untuk menilai. 

Kalau ada yang sudah terlanjur tu, berubahlah. Be a good woman not a slut woman. Apa haram aku speaking nih. Ku pun tak faham.

Ada orang cakap, " Baik dapat bini bekas pelacur yang mampu membawa kita ke syurga dari dapat bini yang dikata sopan baik kononn tapi membawa kita ke neraka "

*Gua suka dan hepi sangat - sangat kalau korang like. Macam kata pepatah ranting, "Lu suka, Lu like"

14 comments:

ummu najwa ladzim said...

pepatah ranting? =__="

Simpleblanklife said...

dia macam jejemput pisang la lebey kurang....HAHA kata penggenap nama dia...keh3, main tibai je aku...

Eyka said...

sukeeeeeeeeeee~ eyka nak laki yg teruna sb eyka dara lgi cun :)

Simpleblanklife said...

hahaha amiiin!! tak dak hal lah! Tuhan dah janji di dalam Alquran. Yang baik, jodohnya yang baik. Si penzina, jodohnya juga penzina...:)

Halusinasi said...

Kadang kala tak faham kenapa perempuan mudah mnyerah dara? seawal 17 tahun pula tu?

Alin said...

pengaruh barat memang kuat :(

adwafarahin said...

aku harap2 aku akan terus di pelihara allah

aminn

pha is said...

thakns bro for sharing. aku sndir pon skrg ni masih dok pikir, bolehkah aku terima isteri yg sudah tak de dara. at least bila baca entry ko ni, ader la skit pndirian......

dr.fatin.to.be~ said...

terbaek la papa :P i likeeeee ! ^_^

Simpleblanklife said...

Halusinasiku...laaalaaa~ menyanyi lak aku. ahaha entahla, aku pun tak faham. tapi bila pikir jauh cket dari sudut dia dan mereka, aku dapat faham sedikit2 lah aku rasa....hu3

Simpleblanklife said...

Pengaruh Barat memang memBerat di sini ye alin....:)

Simpleblanklife said...

amiiin adwa...:) aku juga mendoakan kamu si gadis !! :D

Simpleblanklife said...

Haha paih oii...aku ni sapa je kan..thanx la k..:) bukan apa, aku ni tak de la baik macam dia, dia dan dia... tapi aku tetap aku..

Simpleblanklife said...

haha fatin!! trimas! :) sayang kau lebeyla camni!! HAHA ( tggu balak kau terajang aku ) HAHA guraw2....