Pages

Saturday, April 16, 2011

TIPS memulakan perbualan dengan seorang LELAKI ( Khas untuk gadis - gadis )

    Berjumpa lagi ya kita dalam ruangan yang tidaklah seberapa ini. Aku hari ini kesunyian di saat bermulanya study week. pergh, keseorangan semua orang balik kampung. Ok, aku nampak ada yang dah muntah baca bila lelaki seperti mengadu sesuatu. Ada yang kata tidak macholah, apalah kan.

" Terus kepada tajuk bang! Apa lu nak cerita ari ni?? " Suara sembang kedengaran.

    Aku nak ceritalah ni, sabo! Aku tengah cuba merangka segala apa yang bermain di dalam mata jiwa minda ku ni haa. Berpusing - pusing sampai tak terkawal dah. Pap!! Aku rasa aku nak bincang benda yang amat kacak, menawan dan menggoda hati suci anda. Haaa....kepada gadis - gadis di luar sana, boleh rapat, boleh dekat. Jangan risau, kawasan lelaki dan perempuan diasingkan untuk mengelakkan maksiat. Mari - mari!!!

Korang pernah dengar tentang segala macam teknik nak memulakan perborakan dengan lelaki? 

Korang percaya itu teknik yang berkesan?

Korang rasa korang dah habis superb dengan teknik yang mereka canangkan?

Abang rasa korang silap! Korang boleh ikut teknik yang pelik dan unik yang abang nak sampaikan ni. Jangan risau, ini bukan sistem piramid atau sistem perniagaan bertingkat! Ini pelaburan unggul!

malu nak tegur lelaki kacak?
aku ada caranya!!
   Ok, abaikan perenggan last atas nih sebab itu ayat orang promote MLM, bukan promote blog atau berus gigi. Aku silap, maafkan ku. Mesti ada antara korang yang pernah nak tegur seseorang lelaki ni maybe sebab suka or minat atau apa sahaja TETAPI takut ? Nak memulakan perbualan, tetapi ketandusan idea yang melampau? 

HAhaHAhaHA..........*ketawa jahat 

AKU BOLEH BANTU!!

    Okla, aku akan bagi idea terbaik dari otak pemikiranku ini ok. Korang eleberet lah sendiri ok dengan nada bahasa kau sendiri. FOKUS! DENGAR! Apa aku nak cakap nih! Baca elok - elok. Ini adalah rahsia kerajaan lelaki.




1 ) " Awak ni ______(isi nama pendek dia) ke? Baru hari ni saya dapat jumpa awak. Selalu dengar cerita je dari kawan / roomate / dak kelas / abang ipar / jiran je."

nampak pelik ayat ni. Nampak macam berani mati kan? Tapi ini serius berkesan! err, tertakluk kepada jenis lelaki tu lah. Tapi bila seseorang lelaki dengar ayat macam tu, dia akan rasa ingin tahu macam - macam. Otak dia akan berputar ligat fikirkan siapa kawan ko yang ko maksudkan tu. Dia akan buat muka resah tidak faham pada awalnya. Tapi jangan risau! mungkin dia akan tegur anda bila ada kali kedua terserempak selepas itu. Dan jika bernasib baik, time tu gak dia tanya macam - macam pada anda!!
Dan.....apa lagi, pancing dengan ayat masing - masing dan bila dah tak tahan, katakan anda cuma bergurau dan tiada apa. Senyum manis sedikit. Seterusnya gunakan kepakaran masing - masing untuk 'berkawan' dengannya. Amacam?

2 ) " Assalamualaikum. betul ke ini ________( isi nama dialah, apa lagi kan ) ? Jangan marah, saya cuma ingin berkenalan. Err..jangan risau, ini ikhlas nih, bukan disebabkan kekacakan dan kehenseman yang semulajadi awak ada tu, tapi sekadar ingin mengenali. "

you've got the idea? Aku tak suruh guna ayat ni lah, tapi aku bagi idea je dan ayat penyampaian,. korang sendiri tentukan ikut jenis lelaki mana korang nak kenal tu. Kalau jenis sempoi, happy go lucky, ayat perlulah lebih ENJOY! juz jangan berlebihla kan. Bahaya! Kalau jenis macho je, itu payahla sdikit. Ayat kena penuh makna, pendek dan kita sampaikan yang dia hensem, dan kita bukan ingin kenal sebab kehenseman dia. Cara ni paling jarang orang pakai pada awalnya tapi pada aku, ia berkesan kerana keunikan dia.
BOLEH PERCAYA KE?

3 ) cara ketiga ini basic yang selalu diguna pakai. " Ini Daniel ke? owh, bukan ea.. Awak janganlah tipu saya sampai tak ngaku awak Daniel. Awak dah tinggalkan saya, awak nak menyamar orang lain pula. Saya tahu ini nombor awak. " Ok,. selepas adegan gaduh - gaduh tu, pandai - pandaila ok korang mintak maaf atas kesilapan korang tadi. Mungkin korang boleh ajak dia pergi makan or apa - apa sebagai tanda mintak maaf. Mungkin juga korang boleh mesej dia esok atau lusa sebagai tanda korang mintak maaf. Cuba pujukla konon - konon. Padahal memang niat nak mesej dia, borak dengan dia.

Aku tahu korang hebat dalam penggunaan ayat ni. Aku ni pun cerita lebat je nih. Haha

ini contoh lelaki kacak yang korang boleh usya. err...



Ok, korang rasa ia sangat membantu? HAHA gila ke apa. Aku rasa tak membantu lagi nih..Aku tahu banyak lagi cara paling berkesan. Tapi korang boleh ambil sedikit idea dari entry ni kan. Aku Taw! *sambil ketawa besar.

Sudahlah, sebenarnya keikhlasan dalam pertama kali teguran itu dibuat ialah yang paling penting. Jika kita jujur, terus terang nak kenal, itu lebih baik. Tapi kena keluar modal sedikitla kawan - kawan. Nak taw apa modal dia?? KEBERANIAN!! Kalau kita lebih berani, ia lebih bagus. Tapi janganlah sampai berani sangat sampai tak beragak. Kalau keluar modal berlebihan kan dikatakan membazir kan? Maknanya, kita kenalah agak - agak besar mana tahap BERANI tu.  oK!

Sudahlah, aku nak balik ke rumah bonda. Study week sudah bermula. Doakan ku selamat sampai ok kawan - kawan! GOOOOOODBYE semua!! Jumpa lagi!

Assalamualaikum ...


17 comments:

Eyka said...

Ini si cun ke? owh, bukan ea.. Awak janganlah tipu saya sampai tak ngaku awak si cun. Awak dah tinggalkan saya, awak nak menyamar orang lain pula. Saya tahu ini nombor awak. sampai hati awak..awak tau saya menderita sebab awak..awak sanggup lupekan saya..sedihh tau! T.T "

(mesti tercairr kan cun!hahaha)

Haikal Blank said...

" eh, saya tak tipu. Nama saya Robert thompson, bukan farid kamil. saya bukan pakwe awakla. awak salah orang nih. em, tak apalah, jangan sedih - sedih lagi. saya tak boleh tengok seorang gadis sedih2. " ujarku pantas.

kaizen said...

erk!? letak pic Lisa?? ape kaitan?? wahahaha....terbaik la tips ko...weh jom lepak ngan budi time study week...

Haikal Blank said...

hahaha sebab lisa KACAK kot...keh3..lepak? boley aje..apa ada hal..pape nanti bagtawla kat FB. aku on je...:D

Haikal Blank said...

hahaha sebab lisa KACAK kot...keh3..lepak? boley aje..apa ada hal..pape nanti bagtawla kat FB. aku on je...:D

Haikal Blank said...

hahaha sebab lisa KACAK kot...keh3..lepak? boley aje..apa ada hal..pape nanti bagtawla kat FB. aku on je...:D

Eyka said...

tapi u tetap tinggal kan i untuk org lain..sampai hati u..i ni sape bagi u?? i ni tak cukup kacak ke bagi u?? iksshh~ T.T

(ambik kau! hahaha)

Haikal Blank said...

tapi u ada gadis lain selain i!! U bermain kayu tiga dgn i..i tak mungkin percayakan u lagi si kacak. maafkan i. i terpaksa tggalkan u. MAAF.

hahahaha memang gila berdrama ngn kau! :D

Eyka said...

u memng dasar pompuan keji~ snggup u tinggl i sebab dia..u ni memng xde hati perut..rase nak sumpah2 je jadi domo..senang i rembat gn peluk2 wktu malam...sebaik i bukn pari2..sampai hati u..T.T

(drama pon drama asal eyka rase eyka kacak sudah! hahaaha)

Haikal Blank said...

kah3...takut kalau aku jadi domo, kau bakar2 kang...kah3...sengal ko eyka. Abehla aku kena kejor ngan pakwe ko la kalu dia baca nih...haha :D

manru said...

menakutkan!

Haikal Blank said...

asal menakutkan lak!! kah3....

manru said...

mnakutkan sebab aku kan pemalu...layan je la~

Haikal Blank said...

hahaha ko pemalu?? err...err....ok, aku tak dapat terima...hahaha

Haikal Blank said...

hahaha ko pemalu?? err...err....ok, aku tak dapat terima...hahaha

aNiss :):) said...

hahaha =) berani semacam je kalau ade girl buat cam tuhh!! ngee =)

pisttt.. ingat nak try, tapi tak berani... hohoho~

Haikal Blank said...

hahaha ni sesaja je...tapi boleh upgrade ikut keberanian masing2..kah3! ala, rilek suda! :D