Pages

Sunday, April 10, 2011

Bohsia dan Kita : Part 1

Kembali lagi dengan malam yang agak hangat. Phewww, setelah berhari - kari aku tidak meletakkan apa - apa entry atau post atau apa sahaja nama yang diberikan menusia ke atasnya. Berhari - hari, maafkan saya. Saya ingin bercerita dengan nada yang sopan, elegan, kacak dan sangat menawan tanpa meletakkan gambar saya sendiri kerana akan hilanglah segala mood yang saya sebutkan tadi lantaran wajah saya yang tidaklah kacak atau tough seperti orang lain.

Seperti blog - blog HEBAT yang lain, saya ingin membuat satu entriLAH kan untuk hari ini. YA! untuk mengundang TRAFFIC dan PENGUNJUNG ke blog saya di sini. Dan saya juga berbesar hati untuk menambah pendapat ORANG ramai tentang isu sampah yang saya ingin timbulkan atau apungkan di sini. OH, tidak lupa juga kepada rakan - rakan yang bukan manusia, yang ingin memberi pendapat, amat dialu - alukan juga. (sounds creepy).

Hari ini, ye hari ini sudah pastinya bukan esok atau lusa saya inginlah membincangkan tentang tajuk.....DAHLA! Dah banyak aku mengarut. Hari ni, aku nak cerita tentang...........


Kenapa aku pilih tajuk ni? Sebab benda ni dah jadi NORMAL dalam seharian kita. Benda yang abnormal sebelum ini dan tetiba nampak MACAM normal, biasanya mendatangkan masalah. Kita leka dengan masalah sosial ni. Dan, makin hari, makin ligat ye BUDAK - BUDAK ni.

Kenapa aku panggil budak - budak?

Sebab kebanyakan CELAKA yang terlibat dalam gejala ini ialah di kalangan BEBUDAK!! Aku lihat dan aku kaji dalam 2, 3 tahun ni, KERJAYA bohsia ni dipelopori oleh kanak - kanak dari darjah 5 sehingga tingkatan 4. Ok, adakah ini dipanggil remaja? Tidak! Mereka hanya budak mentah yang masih tidak tahu sukatan air untuk menanak nasi! Err...tak relevan contoh ku. Skarang pun masih ada gadis - gadis di universiti yang masih FAIL menanak nasi. maafkan saya. Eh, ini bukan isunya!

Aku akan bahagikan cerita ni kepada beberapa part sebab nak cerita isu ni sangatlah besar. ( padahal aku bebel je bersepah ). ok, maaf. Untuk cerita pertama ni, aku hanya akan kupas, sejauh mana HEBATnya gejala Bohsia ni sedang berlaku dalam kehidupan kita seharian. Amacam? Boleh? Memangla boleh, aku admin blog ni, aku kata boleh, bolehla. ok, ia gurau.

seperti yg ku katakan tadi, untuk siri pertama ini, aku bercerita ringan sahaja ok. Aku ingin kongsi kisah aku  yang berkaitan dengan BOHSIA ini. Ini kisah yang ku garap dalam gaya aku sendiri supaya dapat menarik hati korang untuk mengKOMEN artikel ini.

Kisah satu dan akhir :

  " Rol, jom kuar malam ni jom. kita gi lepak minum sambil usya - usya paha amoi kat kedai makan kat bandar tu. Alaa, port biasa geng - geng kita lah ". Hairol ( hampir dengan nama sebenar ) memang pantang diajak orangnya. lagi bila disebut ada can untuk lihat gadis. Memang kadang nampak macam gila seks bunyinya, tapi inilah normal lelaki. Keputihan paha amoi memang menggugat iman. Pantas dia mengambil kunci motor 135LC nya. Ya, aku ajak dia sebab dia ada 135LC dan aku hanya WAVE125. Baik naik LC tak, dahla bergaya, save la jugak minyak motor aku. Ok, nak dijadikan kisah, aku pun keluarlah naik motor tu sebagai penunggang utama kerana dia da kuar motor, aku jadi driverla. Aku tak kisah semua itu kerana aku abang yang baik. Jangan ketawa.
    " Rol, wa nak singgah kedai belakang tu jap ea, nak abihkan minyak motor ko." sebijik siku dihempuk kearah kepalaku. Dia mengerang kesakitan. OWH! aku memakai helmet rupanya. Bodo dia tu, kan da sakit. " aku nak g beli rokokla jap, rokok seludup, kenalah g kedai belakang tu, tak kan nak mintak nusantara kat 7 - 11." Dia mengangguk setuju. Kedengaranlah bunyi rantai LC itu di jalan sempit itu.

    " Bang, ko nampak tak depan tu, macam ada orang panjat rumah tu! Mati enjin bodoh! Kita g skodeng tengok apa laknat tu buat. ", Hairol ( bukan nama sebenar ) menyapaku dengan nada serius. Pantas! aku memadamkan enjin ketika masih di gear 4. Clutch ditarik dengan jayanya.

*Sunyi

    " Jom kita terajang jom. aku nampak 2 ekor je perompak tu. sorang kat motor, sorang tengah panjat tingkap. Diorang nak lari dah tu. jom kita jadi Hero jom. Aku dah tough, ko lak keding, boleh aku jadi hero malam ni ". Adikku memandang dengan wajah sememehnya. Tapi jari jemari kami memang sudah tertutup rapat. LC setting computer box baru ( macam keretalah lak ) memang diyakini dapat menandingi kelajuan motor EX5 perompak itu. Kami menunggu dengan penuh sabar.

    Enjin motor mereka dihidupkan. Tidak kurang juga kami. masing - masing hidup. perompak itu sudah hampir melepasi pagar. yeah! dia sudah melepasinya! Hati kami berdegup kencang. Darah kami menggelegak kerana sudah lama tidak menghembat muka orang sekuat hati. Oh, indahnya malam ni. " Rol, ko nampak tak apa aku nampak? " sapaku kepada Hairol dengan wajah hormat. " Ini lawak paling bangsat untuk minggu ni. Aku nak tulis dalam diari awek akulah camni ". KAHkahKAHkah! Ketawa kami memukul sepi malam itu. Yang ku sangkakan perompak ialah anak tuan rumah itu sendiri. Cibai, kata kami serentak. Ye, kekecewaan jelas terpampang kerana gagal melepaskan tumbukan ke mana - mana.

   Jam sudah 12 tengah malam, anak perempuan baru nak keluar? Ok, memang ada yang kata normal. Aku setuju. Membe - membe perempuan aku pun ada yang lepak dengan aku sampai kul 1 - 2 pagi. Tapi budak yang aku cerita kat atas ni, BARU 13 tahun. OK, BARU 13 TAHUN. Form 1 kot! Naik motor ex5, dengan budak baya aku masa tu, dalam 20 tahun, tak bekerja, menghabiskan duit makbapak semenjak habis SPM. Agak - agak diorang lepak mana? FIkir kembali. Lelaki tu tak ada duit, dan mana je diorang boleh lepak?


SUDAHLAH!


Ada banyak lagi kisah pasal bohsia ni. Aku tak faham mentaliti diorang semua. Aku serius tak faham apa dalam fikiran diorang sebenarnya. Tak malu ke bogel depan 5, 6 orang yang ko tak kenal? ah, berlainan jantina lak tu. OK, memang unik kan diorang ni.
Okla, Korang ada kisah menarik? nak dikongsi? Pergi buat satu entry kat blog korang cerita pasal kisah yang berkaitan ni haa. ini idea tulis entry nih! haha kalau malu benor, mai email kat aku, aku tulis kat sini. Aku akan kupas lagi lepas nih pasal benda ni. Ini baru geli - geli je. banyak lagi benda boleh dibincangkan ok!


Selamat malam semua!! :D

18 comments:

miss sharifah said...

part 2 please

Gadis blogger said...

hahaha tak dpt tumbuk yer.
keluar malam xbest.jadi bohsia lg tak best. keluar dgn family lg best jadi budak baik. kan kan kan :D

jangan pilih jalan hitam. wehuuu

Haikal Blank said...

hahaha pah, sabo pah...eh, da ada blog!! haha kenapa aku tak pernah taw! he3....selamat menconteng - conteng di dalam internet ya! :D

Haikal Blank said...

haha yeah, jadi dak baik itu memang yang TERBAIK. hahaha jalan tar yang hitam xpe, tanda baru diturap. jngan pilih jalan kegelapan sudahla k...:D

miss sharifah said...

kah kah kah....aq dh create yg bru....yg dlu lpe pswrd da...ape pnye nyanyok la aq ye....kikiki....

Haikal Blank said...

jarang bukak, memangla LUPA! hahaha ala, sesaja mengarut dalam blog wat puas hati sendiri pun ok...:)

miss sharifah said...

tu la psl...lupa...lupa lupa....kikiki....tp mmg bes la...hahahhaha

Haikal Blank said...

haha apa yang best? mnulis dalam blog? MESTILAH! stylo kot! tulis dan tulis. tapi yang baca pun bukan kenal kita! hahaha :P

Eyka said...

hehehe...eyka nak dgr pat 2 la...boleh tak..boleh tak?? hehe:) besh plak dgr cecite ni! hahahaXD

Haikal Blank said...

haha gila ko nak menaip lagi panjang2 camni. jgn risau, kisah part 2 nanti, ada lagi kisah yang pernah dilalui watak - watak tadi. err...bukan aku. tapi watak tadi....hahaha ( nak cover kejahatan muda - muda )

Eyka said...

ceh! gedik la kau! wekk! hahahaXD tapi kalu eyka..eyka tngkap gmbr..bru rare cite 2...bru syok nk cecite~ hehe:)

Haikal Blank said...

haha ni cerita lama dowh, mane ada gambo..err...dalam taun lepas je padahal...haha ok2...nanti aku try letak gambo or grafik2 berkaitan ok. ( ganti dgn gambo amek sndri )
hehehe...

p/s : i tak gedik, cuma ayu. hahaha

Eyka said...

ok syggggg!! hahhaaXD *nah ambik kau..pasni rmai la yg serng eyka..takotnyer..huhu..T.T*

u tetap gedik jgk! xkire! wekk! :P

Haikal Blank said...

haha u nak gak cakap i gedik ye. u mmg dem lah! haha :D sengal ko eyka oii!! uish, jgn risau, xde pape unsur serangan akan berlaku. ada pape, gtaw je ok..

*peh, da macam bdyguard lak aku nih...haha

Eyka said...

wah2~ terasa diriku begitu berharga..perghh~ ;D

Haikal Blank said...

hahaha ye, sangat berharga. sangat2 berharga..cewaaah...kah3...gila kau! g tdow sana...tlong aku wat assgnment ni

blog-tips-kurus said...

babab je bdk2 tu!!

Haikal Blank said...

haha anak orang tuh...mana boleh suka - suka...:D