Pages

Wednesday, February 16, 2011

ada akal, ada fikiran

UTHM, Batu Pahat. - kemunculan produk baru dari cafe di sini iaitu donut sambal telah mencetuskan fenomena yang dahsyat setelah kelihatan 1000 orang beratur dan ada yang berebut untuk mendapatkannya. kejadian ini berlanjutan selepas donut itu dihantar oleh makcik Salmah yang hanya menumpangkan donut itu di Cafe untuk dijual. perebutan itu berlanjutan sehingga 3 jam hanya semata - mata 20 keping donut yang dijual.

    "memang lazat saya tengok donut itu. tapi apa kan daya, saya terlepas untuk mendapatkannya. saya sedih sekali", kata seorang saksi yang turut berebut donut itu. keghairahan para pelajar telah menimbulkan pelbagai persepsi dari masyarakat setempat. " mereka ni gila saya rasa ", kata salah seorang staf di situ. walaupun persepsi negatif ini wujud, tetapi kelazatan donut itu seperti tiada bandingan setelah fenomena ini berlaku sehingga ada beberapa siri kecederaan dilaporkan.

   kejadian ini turut menyebabkan beberapa kerosakan pada bahagian dalam dan luar cafe itu. 2 pintu dilaporkan parah tanpa ada siapa yang membantu.selepas 2 jam kejadian ini berlaku, baru beberapa pasukan keselamatan tiba. dalam 3 jam berlalu, baru keadaan itu terkawal. terima kasih semua.


-------------------------------------------------------------------------------------------------


ye, 3 perenggan untuk cerita mengarut tentang donut. ye, mengarut tentang donut pun boleh sampai 3 perenggan kan? mudah kan? lagikan kalau cerita lain. rama - rama ke, strawberi ke, selipar jepun ke kan. cuba kita fikir lak kalau isu - isu yang lagi besar melibatkan negara n dunia! lagila bersepah idea nak kencing, nak tipu. Dekat mana nak tipu? internetlah............. kan?

ok, terus kepada isu tipu, siapa yang suka menipu? mestila si penipu. dan yang selalu tertipu? mestilah kita....
kita pembaca. tak gitu? haha
dunia besar, ramai manusia, banyak ragamnya. macam - macam ada kat internet tu, yang palsu bersepah tak terkira. fitnah sana fitnah sini bermaharajalela.

apa kaitan dengan kita?
ape soalan ko tanya ni....mestilah sebab kita tidak mahu ditipu!
lebih - lebih lagi menipu! kan berdosa tu....
sebagai kawan, aku cuma nak beritahu, dalam dunia internet ni, kita jangan mudah percaya. apa - apa pun. sebelum share apa - apa kat FB ka, kat blog ka, kaji dulu! tanya orang tua ke, bace buku ke, search kat internet pada laman web yang ada pengesahan maklumat tu betul! baru la nak share semua tu.
ni belum kaji apa - apa dah nak share, kritik sana, kritik sini, komen sana - sini.

eh, bukan saya cakap kamu! saya tahu kamu baik. saya cakap kat diri sendiri saja lorh...wa talak tuduh - tuduh sama awak....wa manyak baik ati maa, talak wat macam itu ok...


" All the answers is in yourself. you know it all if there is lies. only you don't want to know. you are better than this right? "

9 comments:

Khai Rul said...

haha,,stail2..

sicKo^ said...

btul tu.. kita memang mudah terpedaya, lebih2 lagi jika cerita tu dituulis dalam bentuk berita walaupun publish kat blog jer..

Haikal Blank said...

haha thanx keRol..:D
yup sicko....aku x taw nak cakap camne lagi...orang skang ni bila baca kat internet, trus pecaya...padahal budak2 je post. entah betul entah x, xde nak kaji lak....mmgla xkan maju ye....:)

hanisa sabrina said...

terbaik ahh.
haha.pasal donut pun boleh panjang jela2 an.
:)

Haikal Blank said...

haha saje2 je tuh nak wat contoh....semua orang ley wat kan?? haha pandai2 la kita tapis info2 dalam dunia internet ni...:)

Fairuz Zainal said...

hahah. ko buatkan entri untuk aku weyh. cam best je ayat. kui3..


*tulisan kat blog ni kasi besa sikit la. xnmpk. lol

Haikal Blank said...

hahaha peh, ape macam tuh nak watkan entry untuk kau! haha wat entry khas just for kau boleyla....kah3..
ala, maafla pasal tulisan.... intrnet slow...aku malas nak tukar lagi...t ea....:P

HaKim is MiKaH said...

ini..ini..ini..
ini bodoh..
hahaha

Haikal Blank said...

hahaha okla, wa ngaku ini bodo...tapi aku dapat ilham dari ko kim...(haa??) kah3