Pages

Tuesday, July 26, 2011

Soalan - Soalan.

Dalam kehidupan seharian, persoalan itu sering timbul walau apa jua yang terjadi kerana sifat ingin tahu kita. Persoalan itulah yang menjadi bukti akal kita bergerak untuk mencari sebab musabab akan kenapa wujudnya sesuatu permasalahan.

Bila kita membuang air besar, persoalan juga boleh timbul seperti :

1) Paip dia ada air ke tak?
2) Adakah flush berfungsi?
3) Aku dah bayar 20 sen belum haa tadi sebelum masuk tandas awam ni?
dan pelbagai jenis persoalan yang korang boleh timbulkan kerana semasa kita membuang air, kita suka berangan benda - benda yang kita sendiri tak jangka.

Lihat sahaja ketika kita membuka blog seseorang dan membaca entry beliau itu. Kita baca, kita fahami, kita kaji makna yang ingin disampaikan. Persoalan banyak timbul dalam memahami penulisan seseorang. Entah betul atau salah apa yang ditulis itu, entah ye entah tidak. Kalau dia letak gambar tu, betul ke dia secomel itu atau adakah photoshop menjadi topeng beliau? Atau hanya sudut kamera yang menjadikan gadis itu ayu?

semuanya menjadi persoalan.

Aku menulis ini kerana hanya kerana aku ingin memberitahu akan penambahan widget pada blog aku ni. Saje je aku nak beratkan blog aku ni sedikit sebab terlalu ringan sebelum ini. Jeles aku tengok blog orang lain berat - berat.



Korang ada masalah?



Korang ada apa - apa soalan nak ditanya?



Aku sediakan Kotak Formspring dekat bahagian bawah blog ni. Sebarang ketidakpuashatian boleh dipersoalkan di situ ya. Terima kasih.

8 comments:

Wanz Mejuez said...

first time baca entri serius di saluti iklan pengakhiran penutup... hehehee

nanti pape aku akam bisingkan kotak pertanyaan kau tu yew..=)

haikalblank said...

HAHA saje je...bujet2 saspen tapi tak jadi pun...:)

kaizen said...

sy nk tny bler tuan blog nk kawen??

Kucing Serius. said...

IKLAN RUPANYA!

Serius sungguh aku baca tadi weh. Ahaha

haikalblank said...

lama lagi bai nak kawin..HAHAHA

rilek kucing...mungkin kau terlalu serius. :D

Zulfikar Hazri said...

adoi lamanya aku tak update...

kenapa ye? semua maxis punya pasal.. hishhh

tu kira soklan kan?

Amna.Qadeeja said...

boleh x kalo gua nk sentap pasal photoshop tuh? tp gua xreti gune benda alah tu gua gune benda laen keh3

soklan jgk kan? ;D

haikalblank said...

hahaha boleh aje gadis oii..lu sentap ah sesuka lu!! :D