Pages

Friday, July 15, 2011

Senyum Sehingga Telinga



Senyum.


Ia merupakan senaman muka yang paling bagus dan menenangkan pihak tukang senyum, ataupun pihak sekeliling yang melihat senyuman itu.

Senyum juga sedekah yang paling mudah kerana tiada modal diperlukan, hanya menggerakkan beberapa otot di muka, istilah senyum itu dapat disempurnakan dengan ikhlas.


Tetapi, apa yang aku perasan, dah susah dah orang nak senyum sekarang ni pada orang lain. Ego dah menebal kan dalam diri, setakat orang bawah - bawah senyum ni, apa nak senyum balik kan. Jatuhla standard aku. Tak machola senyum - senyum ni.

Ptuihh!!

Elak aku ludah je muka orang yang cakap macam tu. Benda punyalah mudah dan tak perlu keluarkan modal pun, cuma senyum. Selepas senyum selama 1.5 saat, hati kau dah senang, hati orang lain pun senang kerana senyuman kau. Orang akan kata kau ni baik dan sopan walaupun kau gila seks tahap tegar. Kan bagus tuh, senang sedikit nak buat job.


awek camni lalu, jangankan senyum, termenung terus. HAHA



Aku memang suka senyum, tapi dengan gadis - gadis jela. Siapa lalu, aku tadah senyuman seikhlas hati. Dia tak balas, aku memberi pakej makian tabir belakang secara percuma. Aku bukannya gila seks atau apa, dah sekarang ni aku pert time promoter, ye senyum kerja aku. Tak kan lah aku nak buat muka T-Rex lak. Tak cantikla kan. 

Lagi menyakitkan hati bila senyum dekat lelaki, dia tengok aku badi semacam dan terus pandang tempat lain. Apa dia ingat aku nak usya dia ke apa. Ceitt, kalau aku mak nyah pun, aku tak sanggup nak usya gorilla macam kau. canteekkklah sangat kan.

Senyum - senyum selalu. Semua orang suka sama kau. Senang je. Tak payah nak bawak mangkuk tepen, bagi jiran - jiran lauk hari - hari untuk disukai jiran. Benda dah senang, lu keluar memana, lu senyum, semua suka.

*jangan senyum ke telinga 24 hours. Memang orang cop ko tak siumanlah kalau macam tu.


kan manis senyum tu. keh3

20 comments:

.M.E.A.S.M.Y.S.E.L.F. said...

orang puasa datang singgah sini.. :)

Syazwan Che Deraman said...

senyum..
tak perlu kata apa-apa :)

ainaa said...

hahaha. tapi kadang2 bila dah senyum, org tu tak balas, memang takkan dah senyum kat org tu. buat hangin je

Rafidah Farhana said...

"Aku memang suka senyum, tapi dengan gadis - gadis jela."

Mesti ke ? Kah kah kah ! Buaya memang buaya !

Miss Dolce and Gabbana said...

aku pun hairan dengan manusia zaman sekarang.susah sangat nak senyum.Tak pe kita senyum untuk kita-kita aje la.Mmg betul la betapa KRONIKNYA DUNIA..haha ;P

NJJ said...

warden asrama dengan sorang staff kolej aku dulu susah gila nak senyum. sound org pandai pulak. hampas!

haikalblank said...

hahahaha benda yang mudah sahaja, tetapi kita yang merumitkan dia kerana EGO yang ada dalam diri. hehe.

tak gitu?

Eyka said...

senyum je laaaa....meh tgok si kacak senyum...sediaa...

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

smileee...

^____________________________^

wan zuliyana [apel] said...

kacak lua..kacak dalam kacak dengar sini
kalau kacak senyum. .kacak mesti kacak lg. haha

Rafidah Farhana said...

satu senyuman mampu buat orang gembira. Tak payah nak kedekut. hahaha.

Orang yang tak senyum balik pada ko tu igt ko T-rex kuasa dua. Aku pasti..

haikalblank said...

HAHA memang kacak bila senyum. keh3...

Rafidah, jangan sampai kuasa dua. melampau. hahaha

aRaN said...

betul!

Amiey White said...

senyummmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm :D

Zulfikar Hazri said...

Ceitt, kalau aku mak nyah pun, aku tak sanggup nak usya gorilla macam kau. canteekkklah sangat kan.

ko dah buatkan aku berimaginasi maknyah beromen dengan gorila....!!!!

hana sudradjat said...

:)

saya mengaku saya kadang2 agak susah nak seNyum kerana khuatir senyuman itu tidak dibals T___________T

Mejuez said...

lawa gigi adik kamu.... wahahahah

teha said...

senyum jee ~ :)

Si DauN CeRi said...

ohh.. ade jugak org laki yg rajin senyum ikhlas tanpa makna x baik.. hu2


tp cam susah je nak jumpa.tu sbb aku susah betul nak senyum kat laki. heh.

Gee said...

hehe..ala...xpe...senyum sampai telinga pn ok...hehe mana taw disebabkan kita senyum..org lain pn tersenyum sama...hehe (^_^)

J.Syazwana said...

aku kene senyum sebab kalau tak senyum muka aku macam nak mintak penampor. hahaha