Pages

Friday, July 1, 2011

Kritikan itu Teguran





  • Kenapa aku membuat BLOG?


Kerana aku punya suka


  • Kenapa aku menaip?


Kerana aku punya suka



  • Kenapa aku benci BLOG dia?


Kerana aku punya suka


  • Kenapa aku suka BLOG dia?


Kerana aku punya suka


-----------------------------------------------------------



  • Kenapa ayat aku kasar?


Kerana aku punya suka


  • Kenapa aku seperti tiada adab?


Kerana aku punya suka



  • Kenapa aku gedik melampau?


Kerana aku punya suka

-----------------------------------------------------------



  • Kenapa aku sombong?


Kerana aku punya suka


  • Kenapa aku bujet hebat?


Kerana aku punya suka



  • Kenapa aku menipu ?


Kerana aku punya suka


---------------------------------------------------------



Kenapa aku bertanya dan menjawab sendiri?

Kerana kau yang membaca, bukan aku.

Aku dan kau sama sahaja bukan? Aku menulis 'aku', kau juga membacanya 'aku'. pandang cermin, tengok wajah sendiri.

Dia mengherdik kau, kau membalas dengan mengherdiknya kembali.
Tidak boleh bertenangkah? Apa Muhammad membalas si tua yang membaling batu kepadanya?
Apa Muhammad meletak racun pada makanan yang di berikan pada si tua walaupun hari - hari dia mengherdik baginda?

Bodoh, gunalah akal sedikit.
Panas bontot itu biasa. renunglah silap diri terima teguran.
Teguran itulah yang mendewasakan akal.
Orang yang berfikiran panjang ialah mereka yang mampu menerima teguran dan kritikan.

Manusia, makin dipuji, makin benak kepalanya.


-----------------------------------------------------------



Orang mengata, kau terima, diam, tersenyum. betulkan yang silap dan jangan melenting.
Orang memuji, kau terima, diam, tersenyum, berterima kasih pada mereka.


SAMA SAHAJA BUKAN?

Jangan Jadi Bodoh.







Senyumlah walau ianya pahit. Kerana senyuman membantu menenangkan HATI.








Assalamualaikum~



10 comments:

Hakim IS Mikah said...

aku baca
aku diam


kita semua sama

Fyqa said...

naissssss


thumbs up












;)

pha is said...

x perlu melatah... kan? hehe

J.Syazwana said...

aku nak puji diri sendiri sebab takde org nak puji aku. hahaha :P

Alexandriana Alia said...

ah lantak lah. hahahaha

ummu najwa ladzim said...

dusta!!!hahahha

nawal addina said...

terdiam -.-

snyum ? tak terdaya lagi

Amiey White said...

Aku relax saja haha

Lucifer said...

bak kata bidalan, yang keruh kita buang, yang jernih kita ambil.

kaizen said...

hanye mmpu gelak derr...