Pages

Saturday, July 2, 2011

Memajukan Benak




" Amek kau! baru ko taw. Tu la, aku suruh bukak kedai tempat lain taknak, nak jugak kedai dekat - dekat dengan aku. Habis semua customer lari kat kau. Ni aku dah SIHIRkan dah kedai ko! Mampus lu! "

" Padan muka dengan budak tu, habis terdiam kena dengan kita. Menggelabah telefon abang dia mintak ilmu pelepas. Nak main 'sajak' dengan gua, memang silaplah. Itu semua budak - budak baru naik je tu "






Kadang aku terfikir, apa bodoh semua ni? 

Apa mereka ni berSATU meROSAK Bangsa?

Aku diam, fikir.

Mungkin ini yang dipanggil,



KEMAJUAN MEMBENAKKAN KEPALA MANUSIA





semakin hanya pandai bercakap, tapi habuk pun taraakk




Makin ramai orang bodoh dengan ideologi mereka. Cerita memang hebat laksana Hang Tuah hendaknya walhal hanya pembelot maruah bangsa. Diangkat KITAB SUCI menyebut sumpah, tapi kaki menjadi saksi khianatnya kau memerli sumpah janji. Bangsa lain ketawa kita mengagungkan mereka. Merasa hebat menjadi anjing. Mereka ketawakan kita, itu hakikatnya.


5 comments:

sergeant keroro said...

mereka bukan nak sama maju, tapi nak sama mundur.

i'm ezza haniza said...

isshhh issh ishhh..mcm2..

Amiey White said...

semakin sakit bukan :)

haikalblank said...

Keroro,gua rasa mereka sebut MAJU sambil memandang kebelakang.

*tanam mayat mengadap bumi bak kata sepah

J.Syazwana said...

kadang2 susah keje dengan orang melayu ni. dengki banyak sangat.