Pages

Thursday, June 23, 2011

Rukun Bercinta Zaman Moden

Semalam aku menulis tentang kenangan kenakalan sewaktu kecil - kecil dahulu. Memang angker juga bila aku teringat akannya. Mungkin mak aku malu, tapi aku tahu mak aku sayangkan aku dan aku tahu dia dah bekalkan macam - macam pengajaran untuk aku sampai umur aku 17 tahun sekarang ni (percayalah).

awek gua. nak usya?


    Bila dah cecah 17 ni kan, mestilah aku hangat bercinta. Peh, tak ingatla kan bila dah pergi berdating kepit sana sini. Macam belangkas pun ada. Pegang tangan, jalan - jalan, alolololoo....sweetnya macam hanjeng kadang - kadang. Aku perasan memang orang sekeliling tengok aku bagai sedang tercucuk matanya melihat aksi aku berdating dengan awek aku. Tapi apa aku kisah bro, aku pejamkan je semua tu. Yang penting aku dapat hasilnya. Hasilnya apa? Yang itu yang kita tak tahu ya.

---------------------------------------------------------

" Awak, jomlah pergi situ. Comel la anak patung tu, sayang suka sangat. " kata awek aku sambil menggesel - gesel tanganku di punggungnya.

Ya, aku cair. lemah seluruh badan. Menggigil lututku. Inginku 'toron' sahaja dia di situ seperti filem Asyley Brooke di Brazers.com. Tapi sebagai lelaki macho metroseksual, aku kontrol sahaja keinginanku itu. Aku bersabar kerana aku tahu masanya akan tiba bila segalanya menyebelahi aku. Masa, ruang dan tempat itu akan berpihak pada aku juga akhirnya. Oh, panjang aku berangan. Awek aku masih menunjuk - nunjuk anak patung itu.

Aku lihat harganya dan tersenyum lebar dalam nada sinis melampau. RM 49.90.

 "Besar tapak kaki je dah 50 ringgit?? " dalam hati berdetik. Mampus duit aku. Eh, aku yang mampus, duit aku hidup kat tangan atau dompet apek jaga kedai tu.


Dengan lagak penuh elegan, aku menghulurkan anak patung itu pada penjaga kedai itu sambil bertanyakan harga sekali lagi. Demi awek aku, aku sanggup. Aku sayang gila - gila body awek aku ni. Not Rm50 aku bagi dengan muka bangga. Ceep  The Khance Keep the change kataku walhal hanya 10 sen aku bagi. Nak beli aispop je lepas.

Seperti ku duga, awek aku gembira. Aku pun turut gembira walau hati mengharapkan 'hadiah' daripadanya kembali. Rm50 tu, besar aku tabur. Kalau kat Danoxx, boleh masuk bilik dah. Setelah bosan berpusing - pusing di bandar, kami ke tempat karaoke. Member aku bekerja di sana. Bilik karaoke dah siap tempah awal dah. Bilik besar, harga bilik kecil. Baru layan, luas.

tett...tet....bunyi papan kekunci semasa memilih lagu. Lagu pertama diputar. Lagu greenday jiwang dipilih kerana memang itu je lagu yang ada di karaoke. Kalau ikut aku, nak je bukak lagu children of bodom kan. Tapi, awek punya pasal aku bukak lagu jiwang.


yeah, lagu Sejati,Wings dipilih. Sedang bersemangat hendak menyanyi, awek aku lentokkan kepalanya di bahu aku. Aku rileks lagi. Lagu bermula dan aku menyanyi sambul pejam - pejam mata melayan feel sambil bujet suara aku sedap walaupun mak aku sendiri kutuk aku nyanyi kat rumah kerana mengganggu suasana aman di dapurnya itu.

emm...aku diganggu semasa menyanyi. Pahaku seperti ada bahang yang melingkar (tajuk novel).



DAN......................







*Kisah Tamat.

-------------------------------------------------------



Bercinta. Ada banyak dugaan. Dugaan nafsu yang paling besar. Siapa yang bercinta tidak pernah bersentuhan kulitnya? Ah, sialan. Kalau ada yang menjaga persentuhan itu berlaku pun, pasti sedikit. Aku juga tidak terlepas dari perbuatan sedemikian. Aku juga berpegangan tangan semasa bercinta dahulu. Rasa seperti hidup di dunia sendiri tanpa ada halangan untuk berbuat apa. Aku juga hanyut dalam kealpaan Cinta sesama manusia.

Tapi dari cerita di atas, aku rasa ia normal pada waktu sekarang. Ramai begitu bukan?

Bila hangat bercinta ni, biasanya kita lupa. Kita tak pandang orang sekeliling, kita tak fikir sakitnya mata orang sekeliling apatah lagi Halal dan HARAM! Kita seperti di dalam dunia kita sendiri, dalam dunia rekaan dan di dalam kehangatan asrama asmara.

Nasihatku, beringatlah sebelum melakukan sesuatu. Memang sukar untuk berubah, tetapi cukuplah ada kesedaran dan usaha untuk berubah. Pastikan hari ini lebih baik dari semalam.

bercinta dengan kasut lagi baik gua rasa



COUPLE : Tertib bercinta zaman sekarang.



1) bertentang mata ( belum kenal)

2) bergurau senda dalam alam teknologi. (sms, mms, 3G, FB, Twitter, surat pos, pos laju )

3) berjumpa (sudah kenal)

4) mengucap cinta

5) menerima cintanya

6) berdating

7) bercerita tentang dating

8) berpegangan tangan

9) 'terpegang' tempat yang lebih advance ( paha, punggung, dada, leher )

10) 'tercium' pula (pipi)

11) bercium mulut

12) bercerita lucah di henfon atau segala harta teknologi yang menghubungkan dari suatu tempat ke suatu tempat dalam jarak tertentu. (panjang bebenor)

13) berjumpa di rumah salah sorang pasangan

14) line clear, berdua - duaan. Line tak clear, ulang step 13.

15) ulang semula dari step 8 @ 10 terus. (situasi di rumah pula, tadi di luar rumah)

16) sumbang Haram.

17) mengandung

18) kena tampar (bapak, mak, abang - abang) 

19) kahwin

20) hidup tak bahagia dan berkemungkinan cerai.

21) terjun tingkat tertinggi di MALL berhapiran.

22) Menginap selamanya di Neraka



Betul ke? :P



23 comments:

missunguviolet said...

wakakakaka !
this is best bro .
apa lu cakap tuh semuanya betul.

tapi no 12 sampai 22 tuh
alhamdulillah tak jadi lagi.
bf aku terkawal nafsunya .
kahkahkah !
tunggu ler kawen . aminnnn :D

haikalblank said...

hahaha baguslah macam tu. kalau dia mintak lebih2, lu terajang je kepala dia. Kalau dia panggil bekap sekampung, kol aku k. kita setel...................................................kat balai polis. Aku tak ada geng ramai nak tolong. HAHA

Hope ko bahagia sampai kawin k...:)

missunguviolet said...

oke oke ! tq bro
aku suka blog ko ni .
semua entry bestbest
teruskan usaha anda !

errrr , tapi aku malu
sebab terkantoi lak yang no 9 tuh xde dalam senarai aku tadi!
kahkahkah, buatbuat tak nampak jela eh :P

haikalblank said...

haha owh! tak apa...aku taw ko baik..tgk telinga ko dah taw dah ko tak buat semua tuh..aish...KAH3...

bengong ko...trimas weyh..tak ada apa yang best pun. gua mngarut banyaklah...main tulis, terus post. layankan ajelah...

*typo gua rasa banyak. pejam2 jela k

Zulfikar Hazri said...

nombor 16... sumbang mahram... bukan sumbang mahram antara adik beradik, ayah anak.etc.. ke?

ke ilmu aku tak sampai? aku baca doremon masa ustazah ngajor?tolong betulkan aku.

p/s aku pun taknak ngaku yang aku jln pegang tangan awek aku gi tgk wygkan.. jahat betul zulfikar tu...

missunguviolet said...

kahkah ! nasib baik lepas DAN tuh , kisah tamat ! kalau tak mau segar bugar mata aku ni bace . potong betul ! kahkahkah :P

ok chill (:
dah tytotyto . good nyte bro !

haikalblank said...

haha brader zul! aku pun tak pasti...tadi main taip je. Ok, aku dah tukar sedikit. tak ada masalah kot...HAHA

haikalblank said...

ok si miss ungu, g tdow sana. trimas!

*jangan mimpi sambungan cerita ku tadi. bahaya. esok bangun muka lesu kang...HAHA

=________= (muka lesu)

CiK GorGeouS ! said...

heh, adat orang bercinta zaman sekarang *otak dye* adat ke hukum nak dipegang...weLL, heran sungguh...budak darjah 5 dah gatai megheLa nak kapeL2..time tuh aku dok sibuk main kejar2 jek ngan dak2 Laki pastuh main rounders bagai...zaman2~

MIRA :) said...

besh lah ebtry ney suke !!!

haikalblank said...

taw takpa! dulu keje ptang2 layan rounders pakai kaki kerusi je kat tepi padang. dak skang lepak mall pakai spek oakley local sambil pegang mp3. yeah, aku rasa aku yang gemuk ni boleh bersukan lagi gempak dari diorang. HAHA

NURUL AINI NORAZMAN said...

mmg hakikat budak2 bercinta skunk mcm ni,.
aku x berani nk ckp lebh,.tkot kene kt btg idong sndri,. minx elak la bnda bukn2 jadi,.
pmpuan kene pndai jaga diri,.laki pndai kawal nafsu,.^^"

haikalblank said...

AKu yang menulis pun bersepah2 melekat kat batang idung aku sendiri.

yeah, 2 ayat terakhir tu macam bez. mana dapat? haha :P

Alin said...

dlm wayang lagi terbuka. -,-

haikalblank said...

haha kadang2 macam2 terbuka juga...keh3

dreary dreamx said...

aku menunggu untuk terjun mall pulak hahaha

haikalblank said...

HAHA jangan buat begitu. dari bunuh diri, baik bunuh orang ko benci...pastu duk penjara makan free sampai mati.

kalau kena gantung? err...lu jawab sndiri kat neraka nanti.

sergeant keroro said...

hahaha, nice bro! XD

wan zuliyana [apel] said...

mungkin. tapi mungkin ade juga yg persis ketika cinta bertasbih? mungkin kah?

AesyaZealous said...

aku no 1 pun tak lepas....arghhhhhhhhhhh benci la cmni.... (wahahaha)

haikalblank said...

haha trimas keroro!

Wan zuliyana, cinta indah seperti itu pasti masih ada. AKu percaya. cuma jarang. betulkan silap diri kerana " Yang baik, jodohnya akan yang baik"

yakinlah dengan ayat tu ok.

*aku teringat video lagu chris Medina-what are words.

'i believe in miracle'

haikalblank said...

zealousse, ko ni poyo jeb lebih! padahal aku nampak..aku nampak....ko dating kan..kan....kan......HAHA

. said...

realiti yang sangat nyata utk dunia zaman sekarang nih..