Pages

Tuesday, May 10, 2011

Politik Sampah

Aku penat
Bukan mengumpat
Cuma rasa merempat
Ada tempat
Cuma ingin berkata kesat

Harga barang makin hari makin naik
Ada marah, ada yang perli 'TERBAIK!!'
rata - rata orang cakap macam taik
Tapi aku tetap buat baik
tak adanya aku protes walau sekali

Kau buat apa pun macam tak guna
Kau kutuk siapa pun, tak ubah apa
Kau pilih siapa pun sama sahaja
UUM kena bayar tanah banyak juga
Ah dia kata dia tipu, dia kata dia segala
tidak penat kah?
bermain dosa setiap masa

sesak semput sendu sendiri
aku diam walau berdiri
aku hilang kalau dicari
kerana aku bukan dia
yang mati tiada maruah diri

Politik? Korang belajarlah membetulkannya ya. Aku bukan di cabang itu. Maafkan aku.

4 comments:

adwafarahin said...

x puas hati aku gula naik 20sen
haishhh!

Simpleblanklife said...

hahaha biasalah tuh...sebab tuh kita kena blajar rajin2 jadi kaya nanti, beli gula banyak2, sedekahkan pada yang memerlukan....

:D

kaizen said...

lepas tu wat pulak kempem jgn amek gula byk sgt...

*bengap ke bahlul??

Simpleblanklife said...

hahaha diorang dapat statistik rakyat malaysia banyak mati kecing manis koot...hahaha