Pages

Tuesday, March 8, 2011

CELOTEH tentang : Antara Hati Dan Rupa

ah, malam ni datang lagi! yeah, seperti biasa, aku menghadap facebook lagi. kerana apa? kerana ini dunia kedua ku. medium untuk aku merentas masa. ke zaman silam atau hadapan. :) x faham? abaikan jela ok....haha





aku suka melihat gadis cantik. ye, dah nama aku lelaki memangla suka bila tengok yang cantik. yang perempuan pun sama. bila sebut artis ni, artis tuh, cairlah apalah. macam - macam. ia normal kan? :P



tapi hati terdetik sebentar. secantik inikah yang ku cari? untuk jadi teman hidupla.......bukan cleaner or kerani ok. pasal jodoh ni memang susah. tapi relevankah jika kecantikan menetepikan yang lain?............

pasti ramai yang berkata paras rupa bukan menjadi pilihan. tapi benarkah? kadang ku lihat hipokritan datang jua. takut diperli rakan katanya jika awek buruk. ah, macam - macam alasan sebenarnya. wujudkah keadaan yang paras rupa menjadi subjek yang di bawah untuk memilih pasangan? saya tiada komen.....:)

ada cerita yang dikatakan serik bila bercinta dengan dia dan dia kerana hanya tampan / cantik tapi sebenarnya buaya / aligator. tapi akhirnya? pasangan seterusnya? tetap dari jenis dan kalangan itu juga. kerana ketampanan dan kecantikan dunia dijadikan kayu ukur. kerana tiada pelajaran dari pengalaman. buta dunia.

memang cinta itu rumit. memang kadang kita telan api demi dia tapi tak kanlah sampai bertukar pasangan pun begitu kisahnya! itu bodoh namanya! itu tandanya kau yang salah! kau yang perlu berubah! bukan kau salahkan dia itu dan ini, ok. ini sekadar nasihat, jangan ambil hati taw kawan! :)
kecantikan hanya di mata tetapi kebaikan meresap ke seluruh tubuh kita. yang mana satu? 
KAU TENTUKANNYA.............


nasihat dariku, kita seharusnya sentiasa berusaha yang terbaik dalam apa sahaja termasuk bercinta. jangan ada khianat dalam gerak laku kau. sekali kau seronok melukakan, kau akan terus begitu. :)
buanglah hasadmu, ikhlaskan hati dalam semua. senyumlah selalu. :)

6 comments:

Eyka said...

booooo..boooo..hahahaXD

Simpleblanklife said...

hhahahaah ceit! aku pun kena balik?? kah3....ah, aku memang suh patrick culik domo ko...siap idung2 ko aku kebas.. huh! kah3....sengal ko

Farhan Zulhusmi said...

memang kalau dalam islam paras rupa adalah important...
tapi....hati juga menjadi keutaamaan....
so....kawanlah dgn semua org dulu...
kerana dari berkwn itu anda akan kenal bermcm2 perangai....
ok

CiK GorGeouS ! said...

sebab itu prang kata, cantik itu subjektif...tak semua yang pandang cantik itu harus seperti fasha sandha...cantik / tampan seseorang mengikut mata pandangan masing2...rupa paras boLeh dibentuk, hati yang ikhLas and cantik bukan cagaran~

Simpleblanklife said...

haha farhan, ye kau betul! aku taw itu...:)
berkawan dahulu memang lagi baiklah! :P

Simpleblanklife said...

cik jojes!! hahaha hati memang sangat penting kan? :D
kalau hati cantik, semua boleh jadi...senang je semua perkara....:)