Pages

Friday, March 18, 2011

Biar SESAT, Jangan MENYESATKAN

penulisan yang menarik dan kelakar?
ah, aku sangat tidak reti melawak. benarkah? 
cabaran untuk aku menghiburkan dia dan dia amat besar. pergh, ketandusan idea juga beb nak buat orang seronok baca hasil penulisan kita.
bila ada orang baca, orang puji or kutuk, pada aku, aku dah sangat seronok tahu tak!!
sebab rasa dihargai, rasa ada sebablah kewujudan kita dalam dunia maya ni haa...aku tahu korang pun rasa macam tu. kan? kan? :)

ala, aku nak membebel lagi boleh?

aku cuma nak bagitahu yang aku ni seorang yang sangat pemalas. malas membaca, malas menjenguk,. memang makin mundurla blog aku selepas ini. haha aku biasa hanya baca bila dia keluar kat dashboard aku dan tajuknya menarik dan tajuk - tajuk kearah 18sx amat aku tidak akan buka kerana kalau nak tengok yang 18sx, baik buka terus laman web yang menyediakannya dan bukanlah di entry orang lain. ok, aku gurau je tu. aku amat pantas ye tekan 'open link in new tab' bila ada tajuk - tajuk yang panas tetapi kreatif! kelakarla lebih kurang. ok, jangan salahkan aku! ramai orang pun macam aku kan? ( carik geng ) ...

aku bosan ini malam. apa nak buat ya...
ehem - ehem....nak bersajakla sedikit. boleh? mestila boleh! bukan orang tahu pun...tak ada orang pun perasan..aku jela yang sudi baca blog aku sendiri.
ok, dah mula tacing lak. ( xklakar la haikal oiii )

testing...1,2,3...
testing.....ehem...

jari berlari pantas
kononnya mengejar hadapan
tapi akal mati
diam sunyi bisu
ketar kaki tiada perasan
mungkin ia benar mungkin silap
mana ku tahu
khilafnya berbeza.


mulut membawa ragam
bekalan dada kononnya
walhal cetek kepalanya
tiada selaknya buku menggunung
hanya jari berlari sendiri


kalau benar aku dusta, katakan
kalau benar dia pendusta, buktikan
kalau benar mereka si bodoh, ceritakan


akal kau ada bukan kepalang
kisah kau jaja mainan jari
jari kisah si gagak bandar.


apa kau tahu dosa pahala?
apa kau kenal fitnah derhaka?
apa kau pimpin nogma dan dogma?


kau hanya sebuah mesin
tiada makna
hanya penyalin segala cerita
kau si penadah dosa buta.
yang ketawa di alam nyata.


karya buta : haikal





apa kena dengan gambar nih??
ok, tiada apa. carik market je...( gila )
tak adalah...aku ni xkacak, xpayah carik market bagai. memang tak akan jumpalah punya....

ok, nak cakap sedikit je ni.

' JANGAN SENANG - SENANG KAU COPY PASTE OR SHARE APA - APA YANG BELUM SAHIH KEBENARANNYA. '

nampak senang, mudah. tak faham kenapa?
sebelum kita nak post or beritahu sesuatu ilmu tu, eloklah kaji dahulu kebenarannya. ini kita main suka - suka share or post. kalau benda tu salah, sapa nak tanggung? kalau benda tu fitnah, sapa nak tanggung?
tak best kan sesatkan orang?
ok, aku tak mahu point apa - apa or siapa.
paling penting dalam FACEBOOK, ada note apa - apa, kaji dahulu, pastikan kesahihannya, baru nak share ke, nak pecaya ke, nak komen pape ke ok!

Kemudahan dicipta manusia tu kadang menyusahkan. bila tangan dah senang, tinggal tekan - tekan mouse je, banyak benda palsu senang tersebar.
ah, korang nak marah aku ke apa ke, aku mintak maaf sangat - sangat....
aku bukan apa, cuma mahukan kita semua bolehla jadi lebih baik untuk hari esok ok!

" Kalau orang lain sesat sebab kita, siapa yang tanggung? "

hayatilah ok kawan - kawan.....:)

Assalamualaikum....








4 comments:

hanisa sabrina said...

setuju yang part jgn paste benda yg kita tak tahu kesahihannya

org melayu skrg , asal ada hadis hadis entah sahih ke entak tak . mudah je nak percaya . lagi lagi yang berantai punya .

Awangku Johan said...

salam ziarah dan salam perkenalan dari saya.. saya follow blog awak ek.. mai la singgah dan follow blog saya sekali.. ok thanks

Haikal Blank said...

betul sab oi...ramai yg suka main share je...entah betul entah x xtahu...main pecaya je...xpaham aku...dorang xrasa macam musykil ke apa?

hanya mereka tahu....haha

Haikal Blank said...

ok, brader awangku....:)
thanx ok! skang gak saya g jenguk!! :D