Pages

Thursday, February 24, 2011

PUITISKAN Diri Anda




monarki dunia memang kejam kadangnya. tapi kita ada akal untuk melangsai semua. ini salah satu caranya. BUAT SEGMEN!! hahaha saje je bujet power BM kat atas tu. ni ada segmen kacak pada aku kerana disuruh berputis. sejauh mana puitis itu boloeh anda timbulkan? sehebat mana kata boleh kau tacap di dalam kata? haaa....kita buktikan ya kawan - kawan. :P

APA LAGI?? mai la join!! jumaat nih da tutup dah....
aku memang suka support benda - benda unik nih! hahaha unik kan?

---------------------------------------------------------------------------------------------------

Sebentar sahaja kata cinta dunia sekarang. diucap sungguh tetapi geraknya palsu. tiada siapa boleh bicara dengan dia. kenapa? kerana cinta itu angin lalu. pastinya bukan yang biasa. ku ingin ukir sedikit simpulan dari hati diri sendiri demi menggarap sahabat sejati. ku sahut senyumanmu itu.:)

Kau tangis atau ketawa?
ku dengar syahdu tapi bercampur keliru
adakah kau cinta sejati?
atau hanya mainan si pujangga dalam berkata.
aku setia menanti kata

hulur senyummu mati mataku
terpaku tegak senyum terserlah
kau indah kawan. kau indah
adakah ini tanda setia?
setia cinta setiap langkah.

walau tertacap duri di sana
ku langkah gagah berdarah biasa
adakah ini tanda terpaut?
atau maut hati penakut
aku berani dalam ketar
takut terluka si jantan lagakku

sisipan kasih kau julang di hadapanku
merengkot pipiku 
sedihkah? mustahil
senyumkah? mungkin
gembirakah? pasti
aku tahu cinta kita suci
dari hati terus ke mati
kau milikku, kau ilhamku
aku sayu kalau pergi itu mahumu
satu kata dariku tentang semua gelagat hati ini
KAU MILIKKU.


ekspresi aku berkenaan cinta antara aku dan dia. dia bukan siapa tapi apa. semuanya subjektif. hayatilah sajak puitis dramatis pesona dariku ini (bujet lebih je brader ni ) hahahahaha............

terima kasih tidak terhingga kalaulah sudi menjenguk sajak kusut ini. maafkan kalau amat menyedihkan kualitinya. kalau ada yang termuntah or pengsan atau apa sahaja, harap diampunkan,.....

korang baca je ke? apelaa....malam ni kan banyak masa, joinla kawan!!!

salam sayang : HAIKAL KACAK

18 comments:

miss atie said...

nangis aku .
ha3 .
best n menarik . :)

Simpleblanklife said...

hahahaha peh, jgn sampai camtu dowh..aku sebat je ni...bakat menulis xde pun...hahaha ala, skali skala support kawan - kawan...ape ada hal....:) joinla skali atie oii!!!

syairahmohdanuar said...

puitis gila!tersentuh aku :')

Simpleblanklife said...

hahaha poyo! xdenya puitis mana..hu3...aku bukan hebat sangat pun nak berkarya sebegini! haha pape pun thanx dowh...aku terharu ada gak yg nak bace puisi aku nih...haha thanx semua!!!

APi said...

menarik bro..
keep it up..^^

Simpleblanklife said...

haha thanx geng! dah puah mengayat da aku ni haa....ahahaha pape pun thanx k! :D

Amira Anorah said...

menangis baca...HAHA
http://tinggishort.blogspot.com/2011/02/puitiskan-diri-anda.html

do read mine..^_^

Simpleblanklife said...

haha si gadis mira! ok2...aku mesti baca punye...jgn risaulah! hahaha
PHEWWW...jgn nangis! t mata jadi sepet!! haha

Hanim Mahali said...

dah join...hehehe..
Nak pitam fikir makna disebalik puisi ni..memang sangat berpuitis... ^___^

Simpleblanklife said...

haha perli ke apa?? hahahaha memang pelik cket..saja nak pitamkan rakan - rakan...pastu selamatkan..kan da nampak cam hero dah tu...hahahaha guraw je! pape pun, thanx taw sudi baca seberapa hina nukilan dari kaki ke hati ku ini...hahahaha thanx!!

*puisi kau pun kacak! i like! :D

forever love said...

best..tp atq xreti sngt menilai..dari pandangan atq..mendalam mksd tue

Simpleblanklife said...

haha kompemla x paham.sbb aku main tibai je! hahaha....thanx tiq sudi baca gak puisi xromantis nih...he3

forever love said...

hehe..mestila kene baca..hihi...tp mesti ada maksud disebalik tue kn.?

Simpleblanklife said...

banyak sebenarnya yg aku cuba sampaikan. aku padatkan sebanyak mana yang boleh.....amacam? nak tolong trjemahkan? keh3.....

forever love said...

haha..terjemahkan.? namo lah..

Simpleblanklife said...

haha guraw jela....pape pun da ckup bersyukur dah ada gak orang sudi nak baca....serius rasa bez dah!! hahaha! (orang baru - baru kan, serius teruja )
haha....

Ifti Larina said...

pergh nice gilaa la bro :)

Simpleblanklife said...

haha xdenye nice...aku mngarut2 je tuh...nama pun LELAKI kan...hebat dalam mengarut je...hahahaha thanx kawan!! :D