Pages

Monday, February 21, 2011

CELOTEH tentang : CURANG ( part 2 )

Curang? haha ia biasa kita dengar bukan? normal la brader. tapi ia sangat kita takuti dan kita benci. tapi bila kita cerita tentang ini, sejauh mana kita boleh setia??

HAHA.. ada yang tersenyum sipu nampaknya. 

TERASA??

iskh, saya tahu anda semua baik. xkan la nak curang. kan? ;)



" awak, saya betul - betul ikhlas sayang awak. saya bukan main - main. saya nak sangat awak jadi isteri saya. saya sayang awak sangat - sangat. " 

Hoi GADIS!! kamu pernah mendengar ayat lebih kurang seperti ini bukan? hehe...pasti semasa itu hati kamu berbunga mekar semekarnya. yang layu gugur tumbuh semula..haha indah bukan?
tetapi, yang misterinya, mesti ada antara kamu yang pernah dengar ayat ini berkali - kali dan dari berlainan orang bukan? eh, apa maksudnya? haha kamu sendiri faham...kamu kan bijak ...............:P

walau berkali siapa sahaja berkata sedemikian, tetapi curang tetap muncul. ia bagai sumpahan terhadap cinta remaja. haha kenapa? banyak sebabla brader, adik2 gadis manis sekalian. kau semua tahu sebabnya. ia berlaku kerana kata CINTA itu palsu! tiada yang muncul dari HATI. hanya dari NAFSU sahaja. baik lelaki ataupun perempuan.

nafsu memang memainkan peranan penting ya kawan - kawan. " eh, lawa lak aku tengok awek baju merah tu. lesung pipit dia dalam seyh!! kalaulah......." HA, kalau APA tu?? haha adalah, kaum lelaki je tahu ye. ok, sekarang kita dah dapat contoh. inila namanya nafsu. dah terang - terang ko tengok dia cun, kau terus lekatkan mata ko pada view gadis itu. tak ke nafsu nama dia tu, tak kan PASU lak nama dia kan. mestilah NAFSU!! haha memang bahaya kan nafsu ni. gadis, ambil perhatian! :P

nafsu ni sebab utamalah orang cakap. dah ada awek comel meleTOP, dah ada pakwe kacak MASkuLin, nak lagi pandang orang lain.. apa kejadahnya?? cubalah setia sayang....kan manis bila setia. nanti kalaulah setia sampai ke anak cucu, kan banyak cerita nak dikongsi dengan cucu kita nanti. peh, indah beb kalau kita setia dengan pasangan kita.cuba kalau curang? korang nak ke cerita dekat anak cucu korang??

hahaha.. mesti jaga MARKET kan ? EGO dengan orang lebih muda lah katakan.
dah NAMPAK dah kelebihan setia?? haha macam - macam idealah aku nampak dalam minda korang. banyak korang kritik nampak? hahaha apa tunggu lagi, mai la komen! kah3

apa sebab utama? saya cuba listkan ya. :

  • yang pertama, kerana ia bukan dari HATI. Ia semata nafsu sahaja.
  • kerana kau memandang keburukannya. kau tidak memandang keindahannya.
  • kerana ada manusia yang tidak memahami dan menghormati hubungan orang lain. nak juga menggedik pada yang berpunya.
  • kerana si DIA melakukan kesalahan. kita merajuk, tunjuk perasaanlah lebey kurang!! hahaha (perempuan biasa. :P ) tapi awal2 main - main jela...tapi akhirnya? terjatuh hati....
  • kerana banyak membaca novel picisan tentang cinta. terpengaruh! walhal, ia hanya dunia rekaan penulis novel itu sahaja.
  • Kerana TIADA RESTU dari ibu bapa. nama pun cinta remaja. tu berani curang! cuba dah kenal family semua. mesti takut nak curang punya. manelah taw bapak dia nak angkat parang ke pe....seram WOO!!! hahaha
  • Kerana ia DOSA! kalau dah melibatkan budak - budak zaman sekarang ni, pegang tangan, cium sana sini dah jadi adat. aku pun x fahamlah. sebab tu la curang tu muncul. kita dah tak ada cara hidup yang betul.
  • KERANA ia KEHENDAK ALLAH. - part ni memang tak ada orang boleh bangkang. kalau ada orang bangkang, aku terajang sendiri orang tu ya. 



ok, dah dapat apa ideanya sebab apa ada curang? ini baru sedikit ni. aku tahu korang mesti ada benda nak tambah kan? ala, ape ada hal. bagitahula kat sini. nanti saya mencarutla lagi dalam entry akan datang. :D



Cinta ITU Buta Bukan?
pakailah tongkat! jangan sombong!



APA KEBAIKAN SETIA?

BETUL KE CINTA DALAM SETIA ITU INDAH? 
( macam terbalik je. setia dalam cinta kot )

IKUTI DALAM CELOTEH SETERUSNYA : ( PART 3 ).


ada komen? mahu terajang saya? tampar saya? jom tampar kat blog ini! pangkahlah saya sehendak hati. saya terima dengan kaki. eh, hati...maaf2 selamat malam semua!! :D

4 comments:

Anonymous said...

sy x pnah curang..tp xpnah kekal..cm ne lak 2?

Simpleblanklife said...

itu dugaan namanya. bersabarlah. kita ubah apa kekurangan kita dan berusahalah. :) rilek, masa banyak lagi. keep try to be da bez ok!!! ;)
aku pecaya sama kau!

hanisa sabrina said...

waaahh!.
haikal dah jadi dr cinta.
tsk tsk

Simpleblanklife said...

iskh...jgnla cakap camtuh....*blushing

hahahahaha