Pages

Monday, February 21, 2011

CELOTEH tentang : CURANG ( part 1 )

Kroniknya Dunia or Kroniknya Jiwa??

ye, header itu salah tulis kah?
ah, bukanlah. itu memang telah disediakan awal untuk masanya. saya berfikiran jauhla kononnya. mane ada. cuma ini mungkin ruang yang sesuai untuk blog ini skarang ini.

saya beralih arah?
ah, arah ape pun saya x tahu, lagikan pula mahu beralih. tidak mungkin sayang...

ia sekadar satu ekspresi diri saya terhadap  situasi sekarang.

APA DIA situasinya?

tiada apa yang layak saya cerita akannya. cuma sedikit nasihat dari se kerdil kecil (walau besar badannya) kepada pembaca blog ini.

------------------------------------------------------------------------------------------------------

apa ertinya CURANG?

ya, saya bercerita tentang dunia cinta remaja. Curang? ia sesuatu benda yang dikata mustahil pada awalnya tetapi normal akhirnya.
sedih bukan?
bila dikata cinta dan sayang, kita sering tersenyum riang. (sepatutnyalah) tapi sekarang bila bercerita tentang cinta, ia dikatakan menyedihkan, palsu, tiada bahagia. come on lah kawan!! kembalilah kepada zahirnya! cinta itu indah!




kembali kepada tajuk, masih tiada jawapan? otak anda ada terkenang kisah lalu? ya, biarkan ia kekal dalam minda anda. memang menyakitkan, tapi sekurang - kurangnya ia jadi pengajaran kepada anda. ada akal? saya tahu anda bijak. bersabarlah.....




Di dalam percintaan, sikap curang amatlah menyakitkan. sangat sakit ok. walau ekspresi wajah kau tenang, tapi aku tahu luka di dalamnya tiada ubat dapat menyembuhkan. eh,  tapi kenapa boleh ada curang bila kita sayang??




itu point nya. anda ada jawapan? tolonglah bercerita kawan. tolong saya. eh bukan, tolong lah pembaca entry ini yang mahukan jawapan. kita rakan bukan? :)

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------

lelaki : cayang, kalau abg kata abg sayang cayang, cayang percaya tak?
gadis : mestilah, cyg taw lama dah yg abang memang sayangkan cyg.


lelaki : cyg sayang abg tak?
gadis : mestilah! cyg taw...tengok cara abg senyum je cyg dah tahu taw....


lelaki : cyg, agak - agak, kita boleh bersama hingga ke jinjang pelamin tak?
gadis : mesti boleh bang, cyg pecaya kat abang. abg baik dan cyg taw abg nak sgt2 jaga cyg.


lelaki :cyg, abang sayang cyg sangat2 taw...
gadis : mesti abg nak something ni kan..haha gurau jela...thanx abg!


OK, apa relevannya dialog di atas dengan CURANG?
hahaha ia adalah kerana perkataan 'mesti' dari si gadis dan 'kata - kata' dari si lelaki. siapa yang salah?
jawapnnya..........




tiada siapa salah!
kerana bila putus, si lelaki kata ia salah perempuan dan si perempuan menyalahkan lelaki! itu normalnya.rileks ok. jangan emosi dahulu.



ala, sebenarnya kita kena terima hakikat kita ni manusia biasa. tidak mampu mengawal hati dan perasaan orang lain. bersabarlah. memang perit, saya faham akan itu. tapi nak wat macam mana lagi kan? kan??
BERSABARLAH......
setiap nya ada hikmah...ada cerita sebaliknya.... bertenanglah ok..

CELOTEH BeRSAMBUNG nanti. nantikan kemunculannya....hahahaha




LELAKI vs WANITA

siapa biasa curang?? ya, itu persoalannya!! mari kita pertikaikan bersama...
anda berani?
ala, takat cakap dalam hati xde guna. meh la luahkan! ley kita borak sama - sama...:D

kat bawah ni ada kotak kan?xde? tekan sinikomenla ok sayangku semua!! kah3

4 comments:

Miss Anis said...

same2 la sukew curang...huhu

Simpleblanklife said...

hahaha iskh, memang pun. tapi dalam situasi berbezala...:) msti ada yang setia kan? kasihan bukan? hu3....

r-5 said...

tu la pasal yang setia yang selalu memakan diri. itulah hakikat dunia sekarang. :)

Simpleblanklife said...

hahaha memang macam tu kan? da jadi macam normal dah...x paham aku... t ajar aku camne nak carik calon istri ok!! haha :D