Pages

Saturday, February 19, 2011

Celoteh tentang : CINTA. Lelaki Vs Gadis

Lelaki VS Wanita. macam - macam cerita dan macam - macam masalah pernah aku dengar dalam percintaan ni. especially remaja la. sebab aku remaja lagi. belum tua ok. ada yang kata lelaki selalu curang. ada yang kata perempuan selalu menipu dalam hubungan.

Mana satu yang betul ya?

kebanyakan ceritanya macam ni lah ok. Bila lelaki cerita something, mesti dia salahkan perempuan. ada gak yang ngaku salah diri tapi JARANG. 3 dari 10 mungkin. Bila perempuan bercerita pulak, Lelaki salah katanya. dan ia hampir pasti. dalam 1 dari 10 la..haha perempuan, jgn marah. x kacak. aku cakap berdasarkan pengalaman aku je ok. aku kan bujet2 doktor love. padahal aku dicari sbb aku ni boley wat orang lupa prob jap. Klaka la KONON... aku pun x tawla k...sebab aku pun xde banyak pengalaman bercinta ni. sekali je aku pernah ade awek. pastu dah stop dah. tak nak lagi dah. STUDY je sekarang ni ok! POYO. kah3 (padahal sbb xde sape nak kat aku.*nangis )

mesti ramai antara kamu yang pernah jadi DINDING untuk sesorang itu luah perasaan kan? jadi dinding, diam membisu mendengar masalah cinta dari seorang sahabat. cewaaah.... normal la tu. kadang - kadang dalam dunia ni kita x boleh nak hidup sorang - sorang. mesti nak gak ade tempat untuk luah perasaan dalam jiwa keramat kita ni! haha

IA NORMAL Ok!

ada cerita dari perempuan yang menangis sebab pernah terlanjur. aku diamkan. aku terkedu sebentar.pertama kali dengar situasi begitu pada rakan aku. memang aku sentapla sedikit. tapi aku pantas berfikir secara rasional. itu kesilapan dia dan bukan hak aku untuk marah or apa. aku senyum, cakap nada berani. bagi dia senyum balik.suruh dia stop nangis dan bertaubatlah. masih ada ruang. aku cakap terus terang yang aku tahu aku bukan orang yang layak untuk cakap macam tu, tapi percayalah, ini yang terbaik.
ok, dan aku memang mengkagumi beliau kerana beliau benar - benar berubah selepas itu. muslimah sejati. aku kagum. :)


ada cerita tentang terlanjur juga tetapi si wanita keras meninggalkan lelaki itu. tetapi, lelaki itu masih mengejarnya kerana beliau tahu itu dosa beliau dan dia mahu menebus dosa itu dengan menjadi suami si gadis itu dengan sah. dia tidak lagi mahu memandang wanita lain. apa yang malangnya, si perempuan itu memilih orang lain juga akhirnya. ini pelik kan? sebab lelaki itu agak kacak dan digilai wanita lain. SETIA yang ada padanya amat memukau jiwa aku. 
aku kagum :)

macam - macam cerita kan? 
:)

aku sebenarnya suka lihat orang senyum x kira siapa, buruk mana. cukuplah dia senyum dengan ikhlas, aku akan tersenyum sendiri melihatnya. :D


walau tanganmu yang diguna untuk merasa, tapi hatimu yang menentukan segala jenis rasa halimunan

curik kat google wat penyeri entry. hahahaha


" bila berbicara soal cinta, kau ikhlaskan hatimu, buang hasad itu dan senyumlah. kebahagiaan itu milik kau. percaya kata hatimu. "


>>kalau ada yang nak mengadu tuh, mai la sini. sebab kadang - kadang lebih senang mengadu kat orang x dikenali . sbb x munkin dia nak bocor rahsia. xde sebab untu rahsia bocor. haha :)

5 comments:

misz sheyla said...

nice entry yawww..... :)
follow kamu

Simpleblanklife said...

haha thanx gadis!! :)
aku amat2 mghargainya!! he3

anizsDANbintang... said...

manusia kadang-kadang pelik.
yg dikejar tak dpt, yg dikendong keciciran.

cek chun said...

bagus betoi awk nih.
bukan semua orang boleh jadi listener yang baik.
ada charge tak kalo cek chun nak pinjam u buat dinding nih :p


cek chun singgah dari blog ben :)

Simpleblanklife said...

haha anis. memang camtuh pun...biasalah, nama pun dunia kan...:D

cek chun!! thanx!! :P
xde hal la...aku ni mmg pndengar yang baik. banyak kali jadi mangsa kawan2 dah....