Pages

Sunday, February 27, 2011

CELOTEH tentang : Beza Cinta dan Suka? ( edisi khas )

Cinta?
           Suka?
    Sayang?

aduh, memang memeningkan. dalam kamus mungkin menerangkan benda yang hampir serupa, tetapi ia diertikan oleh manusia dalam keadaan dan situasi berlainan. istilahnya terlalu abstrak untuk dijelaskan.

LAIN MANUSIA, LAIN PEMIKIRANNYA. Terpaksalah kita terima walau apa pun orang tafsirkan. tapi kita kena ada cara sendiri untuk kita tafsirkan kepada minda dan hati kita ok!!

Kali ni, aku cuma nak bercerita dalam keadaan tenang dan damai. ayat yang pasif dan santai. macam sedang lepak tepi pantai sambil buat bbq, angin kuat. ada awek cun lalu. basah - basah pas mandi lak tu. tettt!! ok, dah jauh melalut dah ni. amat jahat otak aku rupanya.......*malu

aku cuba jelaskan contoh penjelasan makna cinta, suka, sayang, dan minat. bacalah! :D



Cinta - Kita memang mengharapkan dia menjadi milik kita. Segala apa yang kita buat, kalau buleh nak dia tahu.. dan kita sebuleh mungkin tak nak sakitkan hati dia. kita akan sentiasa berfikir tentang dirinya. (dalam erti lain : cinta di tujukan kepada seseorang yg kita selalu ingat dan mimpi.. Tanpanya kita akan rasa sunyi dan kita cintakan sepenuh jiwa dengan hati yg ikhlas kepadanya walaupun dia buat tak tau je)

Sayang - Kita memerlukan dia di masa kita mahukan seseorang untuk berkongsi rahsia dan kisah duka kita. selalunya kita akan sayangkan seseorang yang menjadi TELINGA kepada masalah kita. (dalam erti lain : sayang di tujukan kepada seseorang yang boleh membuangkan masa dia untuk mendengar dan memeningkan kepalanya dgn masalah kita dan kita jugak boleh menyakitkan hati dia kerana kita bukannya cinta kepadanya)

Suka - Kita sukakan dia kerana dia kelakar. Dia happy-go-lucky. Bila bersama dengan dia, kita rasa nak tergelak sampai nak pecah perut. Tapi, kita taklah rindu sangat kat dia bila tak berjumpa seminggu…(dalam erti lain : suka di tujukan kepada seseorang yang boleh menjadi pelawak kepada kita. Kita akan suruh dia diam sekirangnya keng kita dah nak pecah…)

Minat - Apa sesuatu pada dirinya yang menarik kita untuk mendekatinya.(dalam erti lain : minat ditujukan kepada seseorang yang ada sifat, peribadi atau barang yang kita mahukan… 



ok, dah dapat idea macam mana nak tafsirkan makna semua ni? ha, taw pun kau poning pala nak translate. hahaha rileksla...

ada juga yang mula keliru dengan cinta, sayang semua ni. "eh, aku sayang ke cinta dia nih? " soalan biasa terlintas selepas membaca artikel ni. ok, pada aku, ini semua hanya panduan untuk kita kenal yang manakah cinta atau sayang. tapi kita ada akal sendiri, hati sendiri kan? pandai - pandaila kau berborak dengan diri kau sendiri dan tetapkan apa yang kau cinta atau sayang. itu pilihan kau. kau tahu tentang diri kau bukan? :)


pada yang umur takat dekat2 dengan aku tu, rileksla....ok! kalau diizinkan, perjalanan kita masih panjang. bersabarlah. jangan gelojohla mat!! rileksss......
ada banyak masa untuk kita nak pilih siapa yang terbaik. ini lu gelabah, janji ensem lu sapu. janji comel lu malu. apedaa.....pastu menangis salahkan aku. hahaha guraw....

awek ni xde motif pun nak tutup mata.


dahla, aku nak pergi makan je haa...
nak ikut? mai la...jgn segan2 ok....hahaha



7 comments:

pha is said...

salam ziarah....

aq ada entry yg berkait rapat ngan entry ni. kalau nk tngok, jom la. hehehe

http://pening-pala.blogspot.com/2011/02/cinta-berat-sebelah.html

Hanim Mahali said...

hanya diri sendiri mengerti apa dia rasai...

Simpleblanklife said...

yeah anim!! memang diri je yang taw apa kita rasa...he3...just, jgn kliru dgn diri sndiri suda lah!! hahaha

thanx sudi baca hanim...:)

yana ashalina said...

yeap btul tu. org salu keliru kan antara syg dan cinta. orgla.aku takk.haha ;p

diela said...

tnx for sharing!

Simpleblanklife said...

hahaha aku taw tu yana....kau memang sangat baik...mmbe2 aku smua baik kot!! kah3...:P

diela! haha ok2...aku curik2 je ni dari FB..hu3...aku komenla ikut pendapat aku. thanx for WATCHING!hahaha...

Simpleblanklife said...

hahaha aku taw tu yana....kau memang sangat baik...mmbe2 aku smua baik kot!! kah3...:P

diela! haha ok2...aku curik2 je ni dari FB..hu3...aku komenla ikut pendapat aku. thanx for WATCHING!hahaha...