Pages

Saturday, February 26, 2011

CELOTEH tentang : Beza Cinta dan Suka?

Facebook memang menjana macam - idealisme dalam penulisan.
aku dengan senang hati ingin berkongsi dengan semua. macam - macam komen ku baca kat FB tu. ada yang kata ok, bagus, betul dan tak kurang juga yang kata salah! palsu! tipu! dan ada juga sgelintir yang membangkang dengan halus dengan kata " ikut keadaan gak. lain orang, lain cara. "

aku suka ayat tu. sebab aku memang suka sebut ayat tu dalam perbualan atau sesi kaunseling dengan rakan - rakan.

" LAIN ORANG, LAIN CARA BRO! "

ok, bukan itu yang aku nak kogsi ya! nantilah dalam entry yang lain nanti. mood aku nak cerita tentang BEZA CINTA DAN SUKA.

ok, aku serius terbaca ni kat facebook dekat page entah ape entah aku pun tak tahu. tapi pada aku, ada sedikit kebenarannya kerana " lain orang, lain cara." kan? :D

kadang dalam kehidupan seharian, kita ade jumpa gadis comel or lelaki maskulin. ya, kadang hati berdetap kencang, kadang kita tersenyum. ala, sebelum kita kapel dengan pasangan kita pun, kita ada gak kan tersenyum - senyum malu bagai. macam - macam kisah kan? hehehe. ok, itu rahsia, aku tahu. nanti nak bagitahu, mesej ok....hahaha guraw. jgn amek ati.

nak tahu apa bezanya? korang baca, nilai sendiri.




1- Di hadapan orang yang kita cinta, hati kita akan
berdegup kencang. Tapi di hadapan orang yang kita
suka, hati kita akan gembira.

2- Di hadapan orang yang kita cinta, musim
sentiasa berbunga-bunga. Di depan orang yang kita
suka, musim itu cuma berangin sahaja.

3- Jikalau kita lihat di dalam mata orang yang
kita cinta, kita akan kaku. Tapi jika kita melihat
ke dalam mata orang yang kita suka, kita akan
tersenyum.

4- Di depan orang yang kita cinta, kita menjadi
malu. Di depan orang yg kita suka, kita akan
tunjukkan imej yang sebenar.

5- Di depan orang yang kita cinta, lidah kelu untuk
berkata-kata. Di depan orang yang kita suka, kita
akan bebas berkata apa saja.


6- Kita tidak akan merenung mata orang yang kita
cinta. Tapi kita akan selalu merenung mata orang
yang kita suka.

7- Bila orang yang kita cinta menangis, kita akn
turut jua menangis. Bila orang yang kita suka
menangis, kita akan cuba untuk membuat dia gembira.



ok, anda setuju? suka? atau cinta?
hahahaha kelakar kan? aku nampak ada yang mengangguk kepala, ada yang geleng bagai. apa - apa jela luncai...macam - macam cerita kan? haha

TAPI!
pada aku, tak boleh nak cakap pape pasal cinta ni. kan " Lain Orang, Lain Caranya....". kita sendiri tahu apa yang kita rasa, ape yang kita fikir...kita juga ada akal untuk menilai siapa yang betul sukakan kita, dan siapa yang cintakan kita. bukalah mata, nilailah semua. rileksla ok! hehe...

ok, ada nak cakap pape? nak bangkang aku? silakan! hahahaha...mai komen kat bawah ni tgk berani tak...hahahaha guraw je ok kawan - kawan. saja berCELOTEH petang - petang nih...

* penat main futsal. naib juara kumpulan je.
   wa main dengan terompah caring, blogger hot uthm. lu dapat ke? x dapat kan.....

hahahahaha thanx syafiq ridwan oi...dapat kita berpenat lelah bersama tadi ye. wa enjoy..! thanx bro! hahaha

wa rasa macam wa main dengan drogba tadi woo....hahahaha

7 comments:

yaya_flanella said...

waa. betul2.. :')

Simpleblanklife said...

haha thanx laa...saja tulis2..pandai2 la pk sndiri, amek yang baik, n buang yg buruk ok! thanx sudi lawat blog nih kawan!! :)

namasayaiqa said...

amboooooo mungg ! :D

Simpleblanklife said...

ah ko iqa!! hahaha kenapa? nak kutuk aku jiwangla tuh! hahahaha

namasayaiqa said...

memang pom.. dak2 tsn mmg jiwang! kahkahhhhh~~

namasayaiqa said...

mmg..dak2 tsn mmg jiwang..kahkahhh~ :D

Simpleblanklife said...

hahaha ah, tipu! ala, ko pun jiwang gak...keh3..jgn x ngaku...he3 (nada sinis)

hahahahhaa! sengal ko iqa!