Pages

Tuesday, April 26, 2011

Reaksi Apabila Menerima Teguran

Setiap hari memang kita akan ada menegur seseorang atau sesiapa kan. Macam - macam benda kita tegur, tentang baju memberlah, seluar jiranlah, tudung adik lah, pengotornya roomate lah, senang cakap dalam sehari tu, kita memang pasti akan menegur atau dengan kata pasarnya, membebel.

"Hei mat! apa buruk pangai ko tidor lagi ni haa.....dah tengahari ni! bangun! "

yang kat atas ni contoh teguran yang aku selalu terima bila bercuti di kampung. peh, dah tidur pun pukul 7 pagi meronggeng dengan member - member, memangla sampai tengahari pun tak bangun. Tapi jangan risaula, air paip pastu dipercik - percik ke muka. BIASALAH TU....SAYANG IBU!! hahaha

" Awak, berenti - berentilah dengan rokok awak tu. Awak asyik berkepit dengan rokok je. Awak kapel jela dengan rokok winston awak tu. Tinggalkan saya ok. "

Ni teguran yang langsung tak membina! HAHA gurau, ini bagus sebenarnya. Awek aku mengelakkan aku bermain kayu tiga dengannya dia. Aku sentiasa melebihkan rokok darinya. Manakan tidak, setelah 29 tahun kami bersama, hari - hari dia suruh berenti rokok, tapi tak da maknanya....Aku tetap degil.

Korang pun mesti ada pengalaman yang banyak kan pasal diterima teguran ni.
Apa yang perlu kita buat kalau ditegur?
tampo muka orang tu? Janganlah labu...tak baik ok.

Hari ni, aku nak bercerita tentang realiti manusia apa bila menerima teguran. Ini sekadar pendapat aku. Meh kita kongsi meh sesama. Kongsi cerita pasal ni je, bukan dalam duit atau kad kredit aku! 

Ini isu malam ni :




Ada macam - macam gaya yang kita selalu pandang dan lihat apabila seseorang itu menerima teguran. Ini antara contoh - contoh kelakuan yang aku pernah lihat. aku listkan sebanyak mana yang aku rajin.



  1. The Rock
    Ini bukan cerita orang wrestling atau apa tapi ini kelakuan mereka yang keras hatinya. Mereka ini bila ditegur hanya akan mengangkat kening seakan - akan penggusti itu dan senyum. Jenis ini mungkin nampak sopan, ayu, baik macam aku ( nak jugak ), tapi hatinya sangat sukar dilentur. Jenis orang macam ini ialah sangat tabah walau apa jua rintangan. Pengalaman kesukaran yang berlemon - lemon banyaknya membawa seseorang itu ke tahap ekstrem seperti ini.
    Pernah jumpa orang seperti ini? Senang cakap, INI JENIS YANG KERAS HATI SEPERTI BATU ( The Rock )

  2. Stone Cold
    Orang seperti ini memang nampak keras seperti batu, ganas, berjambang ikat - ikat bagai atau misai sampai dagu, tapi bila menerima teguran, mereka ni mudah tacing orangnya. Mereka sukar menerima teguran  dan mudah melenting.
    Orang jenis ini dikenali sebagai BATU SEJUK atau Stone - Cold that means he or she is look hard and unbeaten like a stone but cold inside their heart. Wah speaking cam haram aku ni ya.
    Pernah jumpa orang seperti ini? Senang cakap, ini jenis orang yang nampak keras, tapi lembut hatinya. Nak tegur orang macam ni, kenalah tepat dengan caranya.

  3. Big Show
    Orang seperti ini memang banyak alasannya bila ditegur. Susah nak menegur orang macam ni. Bila ditegur, persembahan bebelannya nak mengatakan dia betul adalah amat besar ya. persembahan yang besar ialah BIG SHOW. Mereka pantang ditegur. Alasan apabila ditegur seperti sudah terpaku dalam kepala. Tinggal nak hembus sahaja. Orang yang kuat melenting macam ni, perlulah dibuat perancangan yang teliti dalam proses menegur. Ayat perlu disusun cantik jika anda tidak mahu dihembus bermacam - macam perencah dari bibir big show itu sendiri.
inilah stone cold. Muka ganas, hati jambu. 
oleh sebab nama dia dah big show,
jadi aku letak dia gambo kecik2 je haha













Fuh, sudahlah, cukuplah untuk malam ni. Kang aku list banyak - banyak, korang sakit mata pulak nak baca. Cukuplah bebel pendek tuk malam ni. Lusa aku start exam. Doakan aku dapat jawab dengan tenang ok!!



LOVE U ALL!!!
*kalau perempuan, bolehla letak kiss2 bagai. Aku laki. kang kata gila seks lak. diskriminasi nih. HAHA

10 comments:

kaizen said...

chantekk....entry nih akn di-link-kn ke satu entry baru x lame lg...

Haikal Blank said...

hahaha waaah, aku amat terharu ya. kalau bnda tu wujud, kau orang pertama yang buat macam tuh..(amek ati ) haha aku mengarut je nih. boleh menyesatkan orang nih! hahahaha

budaknerd~ said...

sy minat stone cold, duduk pun dekat bukit setongkol ^_^ :P

syazwan said...

celah mana 29 tahun???

Haikal Blank said...

hahaha fatin! minat ya...hahaha ko tengok wrestling lak!!

Haikal Blank said...

hahaha boyak, 29 tahun...errr...errr..yela boyak, aku tak ada awek...aku cerita lebat je tadi...err....err....aku tak hot cam kau...hahaha

luqman said...

hahaha . . kau mmg umo 29 . . taun depan nk masuk 30 dh . . berjambang sakai . . . mmg r xde awek . . kah3 . .

Alin said...

dh lama betul xtgk wrestling ^_~

Haikal Blank said...

hahhaa nampak je tua...tapi hati muda...ko apa taw...kah3...

Haikal Blank said...

haha lin oii...aku pun dah tak kenal sapa yang dekat WWE tuh..dulu masa skola rendah layan r wrestling...skang layan sinchan je..hahaha